به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس پیشنهادی که در انجمن مدیریت یونی سواپ (Uniswap) در 7 آوریل (18 فروردین) ارائه شده است، کانفلاکس (Conflux)، یک بلاکچین عمومی سازگار با مقررات و مستقر در چین، به دنبال استقرار یونی سواپ v3 در شبکه خود است.

این حرکت چند روز پس از انقضای مجوز کد یونی سواپ v3 انجام می‌شود و توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا انشعابات پروتکل و استقرار صرافی غیرمتمرکز خود را انجام دهند.

طبق این پیشنهاد، استقرار “دسترسی به میلیون‌ها کاربر جدید بالقوه، به ویژه در بازارهای چین و آسیا” را فراهم می‌کند. طبق گزارش کانفلاکس، این بلاکچین در سه ماهه اول سال 2023 افزایشی را در ترافیک تجربه کرد. ارزش بازار این شبکه نزدیک به 1 میلیارد دلار است و ارزش کل آن 45 میلیون دلار است.

در حال حاضر 84 درصد از برنامه‌های بلاکچین در سراسر جهان در چین ارسال می‌شود. در مقایسه با آن بریتانیا و ایالات متحده 11 درصد و 14 درصد می‌باشند. این مورد نشان می‌دهد که چین یکی از بالغ ترین بازارها در وب 3 است و قرار گرفتن در معرض آن برای همه پروژه‌ها مهم است.

کانفلاکس مدعی شد که سرکوب‌های نظارتی در ایالات متحده و اروپا به رشد صنعت کریپتو در بازارهای آسیایی نیز کمک می‌کند و خاطرنشان کرد که بیش از 80 شرکت رمزارزی در حال برنامه‌ریزی برای تأسیس دفتری در هنگ کنگ هستند که یک پل رمزارزی به سرزمین اصلی چین ارائه می‌کند.

کانفلاکس

آمبره سوبیران (Ambre Soubiran)، مدیر عامل شرکت ارائه‌دهنده داده بازار ارز دیجیتال کایکو (Kaiko)، دیدگاه مشابهی دارد. او در ادامه خاطرنشان کرد: «این روزها، سخت‌گیری ایالات متحده در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین هنگ‌کنگ به شیوه‌ای مطلوب‌تر، به وضوح مرکز ثقل تجارت دارایی‌های کریپتو و سرمایه‌گذاری‌ها را بیشتر به سمت هنگ‌کنگ تغییر می‌دهد».

جدای از دسترسی بالقوه به بازار، مشوق‌های ارائه شده برای پروژه‌هایی که در بالای یونی سواپ v3 در شبکه کانفلاکس ایجاد می‌شوند، ایجاد استخرهای نقدینگی برای جفت‌ ارزهای معاملاتی توکن CFX – به‌ویژه، CFX-USDT، CFX-BTC و CFX-ETH است. ارزش این استخرهای نقدینگی 2 میلیون دلار خواهد بود و به مدت دو سال قفل می‌شود. همچنین بنیاد کانفلاکس یک میلیون دلار “مشوق نقدینگی” ارائه خواهد کرد.

کانفلاکس یک بلاکچین لایه 1 است که با استفاده از مکانیزم ترکیبی اثبات کار و اثبات سهام کار می‌کند. در توسعه اخیر، این شبکه از همکاری با تلکام چین (China Telecom) برای توسعه سیم کارت بلاکچین (BSIM) خبر داد. BSIM مکانی امن برای ذخیره کلیدهای خصوصی دیجیتال ارائه می‌دهد و می‌تواند با امضای مذکور برای انتقال پول به سایر کاربران تماس بگیرد. علاوه بر این، عملکرد “بررسی مستقیم با یک کلیک” به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات تراکنش و پیشرفت وضعیت را در زمان واقعی بررسی کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array