به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دلار در حال آزمون بالاترین سطوح هفتگی خود است و به این ترتیب با توجه به همبستگی منفی بین طلا و شاخص دلار، بازارهای طلا عقب‌نشینی کرده‌اند. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات تورم آمریکا و نتیجه اجلاس بانک‌های مرکزی جهت تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره هستند.

 هر اونس طلا در حال حاضر، در ساعت 9:55 روز سه شنبه (21 آذر) با 0.34 درصد افزایش به 1987 دلار و 89 سنت رسیده است.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل و بررسی قیمت طلا 21 آذر

در صورتی که طلا به زیر سطح حمایت 1975 تا 1985 دلار برسد، به سمت سطح حمایت بعدی در 1935 تا 1945 دلار خواهد رفت. به عبارت بهتر، در صورتی که قیمت فلز زرد به زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) برسد، ممکن است تا سطح 1950 دلار کاهش پیدا کند.

از سوی دیگر، در یک روند صعودی اگر بتوانیم برگردیم و از سطح 2000 دلار به سمت بالا حرکت کنیم، می‌توانیم به سطح 2050 دلار برگردیم، اما اینکه آیا این اتفاق تا سال نو میلادی (2024) رخ می‌دهد یا نه، باید منتظر ماند و دید.

گزارش بازار اشتغال آمریکا که هفته گذشته منتشر شد امیدها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه مارس را کمرنگ کرد. سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا هستند که قرار است امروز (21 آذر) منتشر شود. اقتصاددانان بر این باورند که تورم ماه نوامبر در آمریکا روی 4 درصد ثابت مانده است؛ یعنی بالاتر از هدف 2 درصد بانک مرکزی این کشور.

اجلاس دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا جهت تصمیم گیری در مورد سیاست‌های پولی در روز چهارشنبه (22 آذر) پایان می‌یابد. قرار است در این اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری شده و پیش‌بینی شرایط اقتصادی تابستان 2024 ارائه گردد.

تحلیل و بررسی نقره

تحلیل و بررسی قیمت نقره 21 آذر

در بحبوحه فروش گسترده در بازارهای فلزات گرانبها، نقره همچنان تحت فشار قوی قرار دارد.

نزدیکترین سطح حمایت برای نقره در محدوده 22.25 تا 22.50 دلار قرار دارد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه متوسط قرار دارد، بنابراین فضای زیادی برای به دست آوردن حرکت نزولی بیشتر وجود دارد.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین 21 آذر

پلاتین تلاش کرد تا بالاتر از سطح 925 دلار قرار گیرد، اما شتاب خود را از دست داد و عقب‌نشینی کرد.

در صورتی که پلاتین به زیر میانگین متحرک 50 روزه (50 MA) در سطح 901 دلار برسد، به سمت سطح حمایت کانال 880 تا 890 دلار حرکت خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array