به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از ابتدای ماه مارس (اواسط اسفند 1401) تاکنون، پولکادات (DOT) در محدوده قیمتی بین 5.15 دلار تا 7 دلار معامله شده است. روز 19 آوریل (30 فروردین)، زمانی که بیت کوین از 30.4 هزار دلار تا حدود 28.8 هزار دلار سقوط کرد، ساختار بازار پولکادات نیز در نمودارهای روزانه نزولی شد؛ به‌طوری که کندل روزانه این رمزارز در آن روز زیر ناحیه 6.55 دلاری بسته شد.

ماه گذشته، جهت‌گیری حرکات قیمت پولکادات (DOT) در تایم فریم‌های بالاتر غالباً نزولی بود. به‌علاوه این که، یک محدوده کوتاه مدت دیگر نیز در منطقه حمایتی 5.4 دلار تشکیل شد و ضعف گاوها (خریداران) را برجسته کرد.

نمودار پولکادات
نمودار قیمت پولکادات (DOT/USDT)؛ منبع: TradingView

تحلیل نمودار 12 ساعته جفت ارز DOT/USDT نشان می‌دهد که منطقه 5.15-5.45 دلاری نشان‌دهنده یک بلوک سفارش صعودی است که با محدوده دو ماهه (زرد) حرکات قیمت انطباق دارد. این منطقه 5.15 دلاری به عنوان یک حمایت قوی شناخته می‌شود.

روز هشتم می (18 اردیبهشت)، زمانی که قیمت این بلوک سفارشی را به‌عنوان آخرین حمایت روزانه خود لمس کرد، با واکنش ملایم خریداران مواجه شد و پیش از رویارویی با فشار شدید فروش، قیمت تا مرز 5.53 دلار افزایش یافت. ولی طی دو هفته گذشته، خرس‌ها (فروشندگان) موفق شدند قیمت پولکادات (DOT) را زیر 5.5 دلار نگه دارند.

در این نمودار، شاخص مقاومت نسبی (RSI) در دو سوی خط میانی (سطح 50) بدون هیچگونه روند مشخصی، در حال نوسان بوده است. شاخص میانگین حرکت جهت‌دار یا به اختصار ADX اندیکاتور دیگری است که این روند را تایید می‌کند؛ این اندیکاتور (زرد) زیر صفر قرار داشت که نشان دهنده عدم وجود یک روند حرکت مشخص و قابل توجه است. این دو یافته هر دو از ایده تشکیل محدوده قیمت دو هفته‌ای در حدود 5.2 دلار پشتیبانی می‌کنند.

عقب‌نشینی گاوها در 48 ساعت گذشته و احساسات نزولی در بازار پولکادات

طی یک هفته گذشته قیمت پولکادات (DOT) بین 5.25 تا 5.44 دلار در نوسان بوده است. از طرفی، نرخ بهره باز با وجود جهش‌های اندکی که با افزایش جزئی قیمت همراه بود، در این دوره ثابت ماند.

با این حال، در دو روز گذشته حتی زمانی که قیمت پولکادات کمی بالاتر از 5.25 دلار بود، بهره باز (OI) نزدیک به 8 میلیون دلار کاهش یافت. این نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار در کوتاه مدت به شدت نزولی بوده است. با کنار هم قرار دادن پرایس اکشن این رمزارز و احساسات بازار آن، مشخص می‌شود که فروشندگان همچنان قدرت بیشتری در بازار اعمال می‌کنند.

گفتنی است که در حال حاضر، پولکادات (DOT) با 1.50 درصد کاهش در تایم فریم روزانه، با قیمت 5 دلار و 25 سنت در حال معامله شدن است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array