به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گاوهای سولانا (SOL) روز 5 می (15 اردیبهشت) موفق شدند ساختار بازار صعودی را بشکنند و از سقف قیمت قبلی در تراز 22.4 دلار عبور کنند. پس از این اتفاق، احساسات در سراسر بازار کریپتو نزولی شد.

از سوی دیگر، بیت کوین (BTC) در نزدیکی تراز 29.6 هزار دلار ریجکت شد. به این ترتیب، هفته گذشته شاهد زیان‌های بزرگی برای هر دو دارایی بودیم. در زمان نگارش این مطلب، سولانا شاهد یک رالی کمکی است که قیمت آن را به مرز 21 دلار و 13 سنت رسانده است.

نمودار قیمت سولانا

آغاز رالی تازه سولانا (SOL) دشوار خواهد بود

در صورت بسته شدن کندل چهار ساعته قیمت بالاتر از تراز 21.33 دلار، ساختار بازار سولانا (SOL) احتمالاً یک بار دیگر به سمت روندی صعودی تغییر می‌کند. در همین نمودار، شاخص مقاومت نسبی (RSI) به بالای سطح 50 بازگشته و احتمال آغاز یک حرکت صعودی در 48 ساعت آینده را نشان می‌دهد.

با این حال، اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) به تشکیل یک سری سقف‌های پایین‌تر ادامه می‌دهد که نشان می‌دهد با وجود جهش قیمت از سطح 19.8 دلار، حجم خرید برای ایجاد یک رالی قدرتمند کافی نبوده است. در عوض، این احتمال وجود دارد که فروشندگان بتوانند با افزایش فشار فروش، بار دیگر قیمت را پایین بیاورند.

در روزهای آینده دو سطح مقاومتی 21.33 دلار و 22.5 دلار برای خریداران سولانا اهمیت زیادی دارد. در این بین، اهمیت مقاومت دوم بیشتر است، زیرا در یک شکاف ارزش منصفانه (FVG) و همچنین در یک بلوک سفارش نزولی چهار ساعته قرار دارد. بنابراین، لمس مجدد این ناحیه می‌تواند برای ورود به پوزیشن‌های فروش با هدف حمایت 19.8 دلار مناسب باشد.

افزایش بهره باز معاملات آتی سولانا (SOL)

بهره باز (OI) سولانا (SOL ) از روز 8 می (18 اردیبهشت) به کندی در حال کاهش بوده است، اما در 24 ساعت گذشته، معامله‌گران این روند را تاحدودی کندتر کرده‌اند. سفته‌بازان تمایل بیشتری برای شرط‌بندی روی قیمت سولانا نشان می‌دهند و این از افزایش بهره باز همزمان با صعود سولانا به بالای تراز 20.5 دلار قابل مشاهده است.

از طرف دیگر، نرخ تامین مالی نیز در این مدت مثبت و رو به افزایش بوده است که نشان می‌دهد پوزیشن‌های خرید یک بار دیگر بخش بیشتر پوزیشن‌های بازار را می‌سازند. این عوامل روی هم رفته، نشان می‌دهند که شانس خوبی برای صعود سولانا (SOL) به بالای 21.33 دلار وجود دارد، ولی ظاهراً قدرت کافی برای ورود به کانال 22 دلار وجود ندارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array