به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بلاکچین لایه 1 سولانا، بزرگترین رقیب اتریوم، این هفته شاهد افزایش محسوس قیمت توکن بومی خود یعنی SOL تا بالای 32 دلار بوده است. در این میان، شرکت مدیریت دارایی ون‌اِک (VanEck) انتظار افزایش قیمت بیشتری دارد و پیش‌بینی جنجالی آن از قیمت این دارایی گمانه‌زنی‌های بسیاری را در میان فعالان بازار کریپتو به دنبال داشته است.

ون‌اِک (VanEck) در گزارشی، به توضیح سناریوهای مختلف از ارزیابی عملکرد سولانا (SOL) پرداخته است که سقوط قیمت تا مرز 9.81 دلار تا جهش بلندپروازانه به سمت 3211.28 دلار تا سال 2030 را دربرمی‌گیرد. این درحالی است که قیمت هدف اتریوم در همین مدت تنها به 11800 دلار می‌رسد.

این رقم تقریباً دور از ذهن، نشان دهنده رشد نجومی 10600 درصدی قیمت SOL طی سال‌های آینده است. در این گزارش به سناریوی بالقوه‌ای نیز پرداخته شده است که در آن سولانا به اولین بلاکچینی تبدیل می‌شود که میزبان برنامه‌های کاربردی بی‌شمار با بیش از 100 میلیون کاربر خواهد بود. علاوه بر این، این گزارش پتانسیل سولانا برای کاهش فاصله بین خود و بلاکچین اتریوم در آینده نزدیک را نشان می‌دهد.

ون‌اِک (VanEck) مدتی است که به فعالیت در عرصه ارزهای دیجیتال مشغول است و در سال‌های اخیر چند بار درخواست راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرده است.

عملکرد قیمت سولانا
عملکرد قیمت سولانا. منبع: TradingView

نکته شایان توجه این که رمزارز سولانا (SOL) با رشد چشمگیر بیش از 200 درصد از ابتدای سال 2023 تاکنون، جایگاه خود در میان 10 ارز دیجیتال برتر بازار را بیش از پیش تثبیت کرده است؛ به طوری که کل ارزش قفل شده در اکوسیستم سولانا اکنون در حدود 378 میلیون دلار است.

آن روی سکه آینده سولانا

با این حال، نمی‌توان پتانسیل پولبکی نسبتاً جزئی در قیمت سولانا (SOL) را نادیده گرفت. شاخص حرکت جهت‌دار روزانه (DMI) این ارز نشان‌دهنده افزایش هولد کردن دارایی توسط خرس‌ها در نمودار روزانه است. به این ترتیب، حفظ دستاوردهای اخیر همزمان با روند صعودی بازار کریپتو و جهش بیت کوین به حدود 35 هزار دلار، مستلزم اقدامی قدرتمند از سوی گاوها (خریداران) است.

اگر گاوها نتوانند کنترل بازار را در دست بگیرند، می‌توان شاهد افت قیمت به زیر 30 دلار بود. در این حالت، معامله‌گرانی که پوزیشن‌های فروش سولانا (SOL) را در نظر گرفته بودند، شروع به فروش دارایی خود می‌کنند. اندیکاتورهای تکنیکال نیز بر این روند تاثیر خواهند داشت. در نمودار بالا می‌بینیم که خط آبی (+DI)  شاخص حرکت جهت‌دار در حال کاهش و خط قرمز (-DI) در حال افزایش است و این به‌نوبه‌خود، سیگنالی از کاهش بالقوه قیمت صادر می‌کند.

این الگو نشان‌دهنده یک تاثیر نزولی شدید و احتمال رکود بازار است که می‌تواند منجر به کاهش 15 درصدی قیمت سولانا از سطوح فعلی در حدود 32 دلار شود. چنین سناریویی، قیمت سولانا را به یک سطح حمایت تقویت شده توسط میانگین متحرک نمایی 21 روزه نزدیک می‌کند. ون‌اِک (VanEck) در گزارش اخیر خود سقوط سنگین تا زیر 10 دلار را نیز برای این دارایی طی سال‌های بعد محتمل می‌داند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array