به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم تحلیل داده مودیز آنالیتیکس (Moody’s Analytics) سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرده است که از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دیپگ شدن‌های احتمالی «در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته» استفاده می‌کند و در عین حال نگرشی بلادرنگ و در زمان واقعی درباره نقدینگی و ثبات منتشرکنندگان استیبل‌کوین در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مودیز در اطلاعیه روز ششم نوامبر (15 آبان) خود ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سرویس نظارت بر دارایی‌های دیجیتال (Digital Asset Monitor) یا به اختصار DAM خود گفت: “بازار استیبل کوین‌ها با ثبات‌تر می‌شود”.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال 2023 تاکنون، 1914 مورد دیپگ شدن در بازار صورت گرفته است که 609 مورد آن مربوط به استیبل کوین‌های بزرگ با پشتوانه ارزهای فیات بوده است. این رقم در سال 2022 معادل 2847 مورد است که 707 مورد آن به شرکت‌های بزرگ مربوط است. به گفته مودیز، در حالی که می‌توان ارتباطی میان این رویداد و افزایش نرخ بهره مشاهده کرد، چندین عامل خاص دارایی‌های دیجیتال نیز در این مورد دخیل هستند.

پیش بینی دیپگینگ با هوش مصنوعی
تصویر شماتیک از سرویس نظارت بر دارایی‌های دیجیتال مودیز. منبع: Moody’s

سازوکار سرویس جدید تشخیص دیپگ شدن مودیز

سرویس DAM مودیز 25 استیبل کوین با پشتوانه فیات را ردیابی خواهد کرد که بیش از 92 درصد از کل سرمایه بازار استیبل کوین‌ها را تشکیل می‌دهند و از آن جمله می‌توان به تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC) و پی پال کوین (PYUSD) اشاره کرد. طبق اعلام وبسایت رسمی مودیز، به زودی استیبل کوین‌های بیشتری در این سرویس گنجانده می‌شوند:

«سرویس نظارت بر دارایی‌های دیجیتال (DAM) یک مدل یادگیری ماشین است که داده‌های درون زنجیره‌ای و برون زنجیره‌ای، صورت‌های مالی و شاخص‌های اقتصادی را با یکدیگر ترکیب می‌کند.»

این سرویس علاوه بر شناسایی ریسک‌های احتمالی استیبل کوین‌ها، «پویایی نقدینگی و بازار استیبل کوین‌ها، ثبات منتشرکننده‌های استیبل کوین، متولیانی که استیبل کوین در اختیار دارند و کیفیت این ذخایر را نشان می‌دهد». به‌علاوه، «با ارائه یک شاخص شفافیت، کیفیت افشای انجام شده توسط نهادهای پشتیبان استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه فیات را مورد توجه قرار می‌دهد».

یانیس گیوکاس ( Yiannis Giokas)، مدیر ارشد نوآوری محصول مودیز آنالیتیکس، در این اطلاعیه گفت: «این ابزار طی یک سال با استفاده از “چارچوب‌های توسعه نرم‌افزاری چابک” با هدف رفع نیازهای مشتریان ساخته شد.»

«در سال 2023، مودیز آنالیتیکس 609 مورد دیپگ شدن را در میان استیبل کوین‌های بزرگ دارای پشتوانه ارزی گزارش داد که از 707 مورد در سال 2022 کمتر بود. رویداد دیپگ شدن در واقع نوسانات بیش از 3٪ در روز در برابر پیوندهای این کلاس دارایی با ارز فیات پشتوانه آن را نشان می‌دهد، که به ماهیت نوسانی این بخش اشاره دارد.»

—(PakoCryptoBox@) ؛ 6 نوامبر 2023

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array