به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت مدیریت دارایی‌های رمزارزی گری اسکیل (Grayscale Investments)، در تلاش برای تبدیل صندوق فرابورس تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF)، پیروزی بزرگی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) کسب کرده است. پیش از این، SEC درخواست GBTC را به این دلیل رد کرده بود که این نوع محصولات به‌گونه‌ای طراحی نشده‌اند که بتوانند از کلاهبرداری و اقدامات متقلبانه و دستکاری بازار جلوگیری کنند. پس از صدور این حکم، گری اسکیل شکایت خود را مطرح کرد و در نهایت این تصمیم لغو شد.

با توجه به پرونده‌های روز 29 آگوست (7 شهریور)، نئومی رائو (Neomi Rao)، قاضی دادگاه تجدید نظر ایالات متحده، دستور داده است که درخواست گری اسکیل برای بررسی پذیرفته شود و دستور اخیر کمیسیون مبنی بر رد درخواست فهرست شدن GBTC در بورس “کان لم یکن” تلقی گردد. پیش از این، قاضی رائو گفته بود که کمیسیون هیچ توضیحی درباره استدلال خود، ارائه نکرده است. هرچند این حکم نیز تایید نهایی دخواست راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین را تضمین نمی‌کند.

مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein)، مدیر عامل گری اسکیل در حساب X خود گفت که تیم حقوقی این شرکت “بی‌وقفه” در حال بررسی حکم دادگاه هستند.

گری اسکیل

لازم به یادآوری است که روز 29 ژوئن 2022 (8 تیر 1401)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست گری اسکیل مبنی بر تبدیل GBTC به ETF را رد کرد. روز بعد، استراتژیست حقوقی ارشد این شرکت، دونالد بی‌وریلی جونیور (Donald B. Verrilli Jr) دادخواستی را برای بررسی به دادگاه استیناف ایالات متحده در منطقه کلمبیا ارائه کرد. در آن زمان، سوننشاین در بیانیه‌ای گفته بود که این شرکت از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر رد درخواست آن عمیقاً ناامید شده و به شدت با آن مخالف است.

گفتنی است که صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل با بیش از 14 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، بزرگترین صندوق بیت کوین است که در فرابورس معامله می‌شود. در اوایل سال جاری، سهام GBTC به دلیل دعوای حقوقی جاری شرکت با SEC و نگرانی‌های اعتباری در مورد شرکت مادر آن یعنی دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) با تخفیفی نزدیک به 50 درصد نسبت به ارزش خالص دارایی آن معامله شد.

در ژانویه امسال (دی 1401)، فاش شد که دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) بیش از 3 میلیارد دلار به طلبکاران خود بدهکار است و در حال بررسی فروش 500 میلیون دلار از سرمایه شرکت می‌باشد.

پیروزی گری اسکیل چه تاثیری در رد یا تایید ETF بیت کوین دارد

با وجود اینکه چندین پرونده درخواست اکنون در حال بررسی هستند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تا به امروز، همه پیشنهادات راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) رمزارزها را در ایالات متحده رد کرده است. اکنون نیز این کمیسیون این اختیار را دارد که تصمیم‌گیری نهایی خود را به تأخیر بیندازد یا مهلت نهایی برای تصویب اکثریت درخواست‌ها را به ماه مارس 2024 (اسفند امسال) موکول کند.

تا این لحظه کمیسیون به طور علنی در مورد تصمیم دادگاه تجدید نظر اظهار نظر نکرده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این پرونده را برای تعیین مراحل بعدی بررسی خواهد کرد. کمیسیون احتمالاً فرصت تجدید نظر در مورد این تصمیم را خواهد داشت، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند پیروزی اولیه گری اسکیل می‌تواند راه را برای تایید نهایی درخواست شرکت هموار کند.

هنوز حرکت بعدی گری اسکیل یا حتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در این پرونده مشخص نیست. این شرکت مدیریت دارایی می‌تواند مجدداً درخواست خود را در کمیسیون ثبت کند. SEC نیز این گزینه را دارد که یک جلسه استماع با حضور همه قضات تشکیل دهد تا هیئت عمومی قضات به جای سه نفری که در مورد درخواست تجدید نظر گری اسکیل رای داده بودند، نظر خود را پیرامون پرونده اعلام کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array