به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پوند در جلسه معاملاتی روز جمعه پس از گزارش مشاغل، به شکل قابل توجهی افزایش یافت و به مقاومت برخورد.

تحلیل تکنیکال پوند انگلیس در مقابل دلار آمریکا

نمودار پوند

پوند انگلیس در جلسه معاملاتی روز جمعه به میزان قابل توجهی افزایش یافت تا از سطح 1.20 عبور و متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) را آزمایش کند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که بازار یک فرصت فروش مناسب در اختیار معامله‌گران قرار خواهد داد. باید منتظر نشانه‌های الگوی فرسودگی در نمودارهای کوتاه مدت باشیم، چرا که جفت پوند به دلار جهش خوبی داشته است. از سوی دیگر اقتصاد جهانی شروع به نشان دادن علائمی از رکود در سراسر جهان کرده است، و این باعث می‌شود که ارزش دلار آمریکا در نهایت افزایش یابد.

بعد از میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50)، میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) را داریم. حرکت بازار به بالای میانگین متحرک نمایی 200 روزه، امکان حرکت به سمت سطح 1.23 را باز می‌کند و پس از آن در صورت ادامه روند صعودی می‌توانیم تا 1.24 هم برویم. با توجه به بالا بودن شاخص ترس موجود در بازار که نتیجه عناوین منفی زیادی از جمله تورم، مشکلات بانک‌های ایالات متحده، مشکلات زنجیره تأمین و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی است، این امر به زودی اتفاق نخواهد افتاد.

جروم پاول بار دیگر بر نیاز و تمایل خود برای افزایش نرخ بهره در این هفته تأکید کرده است و گزارش مشاغل احتمالاً کمک زیادی به تغییر آن نخواهد کرد. علاوه بر این، او همچنین اعلام کرد که افزایش نرخ بهره ممکن است سریع‌تر از حد انتظار باشد، بنابراین باید فکر کرد که در نهایت دلار آمریکا به دلیل سخنرانی پاول تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و بنابراین هفته‌ای نوسانی برای جفت پوند به دلار پیش رو داریم.

پوند انگلیس در ابتدا در طول هفته معاملاتی کاهش یافت، اما زمانی که گزارش مشاغل منتشر شد، به طور کامل شرایط عکس شد و نشانه‌هایی از تردید مشاهده کردیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی پوند انگلیس در مقابل دلار آمریکا

نمودار هفتگی پوند

پوند انگلیس در ابتدا در طول هفته سقوط کرد تا نشانه‌هایی از ضعف را نشان دهد و دوباره به سطح 1.1850 رسید. این منطقه‌ای است که قبلاً حمایت شده بود. با این حال، شایان ذکر است که اخیراً شاهد رفتارهای متلاطم و پر سر و صدای زیادی بوده‌ایم و بیشتر این واکنش‌ها به دلیل اعلام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه (10 مارس) بود. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمال اینکه در شرایط عادی پوند انگلیس را صعودی در نظر بگیریم، کم است؛ به خصوص که کندل‌های قبلی همگی چکش‌های معکوس بودند.

من معتقدم که در نهایت پوند انگلیس سقوط می‌کند و به دنبال کاهش قیمت در برابر دلار آمریکا است، اما در حال حاضر ممکن است به نوعی به تثبیت کوتاه مدت بپردازیم. اگر قرار است اینطور باشد، به خاطر داشته باشید که بازارها ممکن است گاهی اوقات فوق‌العاده متلاطم باشند و در نتیجه باید نسبت به اندازه موقعیت خود محتاط باشید.

اگر بخواهیم به پایین کندل هفتگی حرکت کنیم، آنگاه فکر می‌کنم که حرکت به سمت سطح 1.15 ممکن می‌شود. به این ترتیب روند به شکل فزاینده و تهاجمی جهت نزولی به خود خواهد گرفت. اگر از اینجا حرکت کنیم، فکر می‌کنم نوسان زیادی در نزدیکی سطح 1.21 و سطح 1.2250 خواهیم دید. در حال حاضر میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای (EMA 50 ) در این منطقه قرار دارد. در هر صورت، نوسانات یک مسئله مهم خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

ترجمه: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire , fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array