به گزارش ایران دکونومی، اولین حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۱۳ اسفندماه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران آغاز شد.

در این مرحله ربع سکه های طلای با ضرب سال ۱۳۸۶ عرضه شد.و هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر ۵ قطعه بود.

اختلال های سایت حراج سکه در نخستین روز حراج موجب بروز مشکلاتی برای متقاضیان خرید سکه های حراجی شد.و به‌دلیل تقاضای گسترده،عده زیادی از متقاضیان موفق به خرید نشدند و بر همین اساس مرکز مبادله علاوه بر 24 ساعته کردن احراز هویت، زمان بعدی حراج سکه را 16 اسفند  اعلام کرد.

چه زمانی پول افرادی که در حراج سکه برنده نشدند استرداد می‌شود؟

بنا بود در صورتی که افراد در حراج برنده نشوند، پولشان در کیف پول قرار گیرد و متقاضی در هر زمان ب‏تواند موجودی کیف پول را برداشت کند، اما چنین قابلیتی در سامانه مرکز مبادله فعال نشده بود و برهمین اساس هم مرکز مبادله ارز و طلای ایران ضمن عرض پوزش از متقاضیان به دلیل مشکلات فنی پیش آمده ، اعلام کرد: بزودی  قابلیت استرداد وجه در این سامانه فعال خواهد شد و متقاضیان هیچ نگرانی بابت دریافت وجوه خود نداشته باشند.

صبح امروز در نهایت مرکز مبادله ارز و طلا اعلام کرد: مبالغ واریزشده توسط شما در حراج شماره ۱ که صرف خرید نشده است، در حال حاضر قابل برداشت بوده و در صورت ثبت درخواست استرداد، به حساب مورد استفاده شما هنگام واریز عودت داده می‌شود.

آن گروه از متقاضیان که خواهان شرکت در دومین حراج سکه طلای این مرکز هستند، می توانند مبالغ خود را در کیف پول نگه دارند.

مرحله دوم حراج سکه چه زمانی است؟

 مرحله دوم حراج سکه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

با برگزاری دومین حراج سکه هنوز پول افرادی که برنده نشدند عودت داده نشده است

دومین مرحله از حراج سکه امروز برگزار می‌شود؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از افرادی که در مرحله قبلی برنده نشده اند، نه تنها هنوز نتوانستند پولشان را دریافت کنند، و اظهار دارند که پولشان در سایت بلوکه شده و حتی امکان شرکت در حراج دوم را ندارند.

از طرف دیگر نگرانی آن‌ها این است که “در روزهای گذشته و با افزایش قیمت سکه، نه موفق به برنده شدن در حراج شده و نه اکنون پولی در اختیار دارند که بتوانند سرمایه‌گذاری مورد نیاز خود را انجام دهند”.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array