به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  پولکادات (DOT) با دنبال کردن روند حرکت بیت کوین [BTC]، پس از یک شکست مقاومتی مهم، به فاز تحکیم وارد شد. این دارایی رمزپایه از روز 14 آوریل (25 فروردین) در محدوده‌ای بین 6.656 تا 6.834 دلار در نوسان بوده است. در همین حال، پادشاه بازار رمزارزها موفق شد حمایت 29 هزار دلاری را حفظ و در محدوده 29.6 تا 31 هزار دلار حرکت کند. شکست صعودی این کانال توسط بیت کوین می‌تواند به پولکادات (DOT) کمک کند تا به روند بهبود خود ادامه دهد.

قبل از شکست مقاومتی اخیر، پولکادات با قیمت بین 5.77 تا 6.66 دلار معامله می‌شد. در حال حاضر، این ارز با قیمتی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه و 200 روزه در حال حرکت بوده و با قیمت 6 دلار و 72 سنت معامله می‌شود که نسبت به روز قبل 1.29% کاهش را نشان می‌دهد. حرکت بالاتر از میانگین‌های متحرک مذکور، احساسات صعودی کلی در کوتاه مدت و بلند مدت را تقویت می‌کند.

نمودار پولکادات

اگر گاوها بتوانند از مقاومت 6.66 دلاری که اکنون به اولین حمایت مورد اعتماد در نمودار روزانه تبدیل شده است، به خوبی دفاع کنند، احتمالاً پولکادات (DOT) به سطح روانی 7 دلار خواهد رسید، به خصوص اگر بیت کوین موفق شود کانال 31 هزار دلار را دوباره بازیابد. در این روند صعودی، سطوح مقاومت بعدی در تراز 7.286 دلار، بلوک سفارش نزولی 7.655 دلار و مقاومت بالاسری 7.895 دلار قرار خواهند گرفت.

افت قیمت پولکادات

از سوی دیگر، شکست نزولی قیمت به زیر تراز 5.77 دلار، نشانه ضعف خواهد بود. با این حال، فروشندگان برای به دست گرفتن کنترل بازار باید از حمایت‌های داینامیک موجود در نزدیکی 50 EMA (در حدود تراز 6.369 دلار) و 200 MA (6.240 دلار) عبور کنند. لمس مرز پایینی کانال در محدوده 5.77 دلار ممکن است نشان دهنده احتمال افت بیشتر قیمت باشد.

در همین حال، شاخص مقاومت نسبی (RSI) به منطقه اشباع خرید وارد شده است که شرایط را برای معکوس شدن روند حرکت فراهم می‌کند. اما، شاخص جریان پول (MFI) که در نزدیکی منطقه اشباع خرید در نوسان است، نشان‌دهنده افزایش هجوم جریان پول به بازارهای آتی پولکادات (DOT) است.

علاوه بر این، افزایش اندیکاتور شاخص میانگین جهت‌ دار (Average Directional Movement Index) یا ADX نشان داد که ادامه روند صعودی DOT بسیار محتمل است.

لازم به ذکر است که طبق داده‌های Coinglass، نرخ تامین مالی DOT در نیمه اول آوریل نسبتاً مثبت باقی مانده است. این سیگنال صعودی به این معنی است که رمزارز DOT از تقاضایی ثابت برخوردار است. همین نرخ ثابت تقاضا می‌تواند به حرکت گاوها بالاتر از تراز 6.834 دلار کمک کند.

با این حال، در زمان نگارش این مطلب، نرخ بهره باز (OI) بازارهای آتی پولکادات کاهش یافته است. اگرچه ممکن است این افت به تعطیلات آخر هفته مربوط باشد، ولی هرگونه افت بیشتر این معیار از امروز (17 آوریل) ممکن است شرایط را به نفع فروشندگان تغییر دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array