به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت خام در معاملات آسیایی روز چهارشنبه (19 آوریل، 30 فروردین) به دلیل پیش‌بینی افزایش شاخص‌ها در سیاست پولی و اقتصاد، ثابت ماند؛ از دیگر سو، کاهش ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا یکی دیگر از نشانه‌های کاهش عرضه است. روز سه شنبه (18 آوریل، 29 فروردین) نفت خام برنت با 1 سنت یا 0.01 درصد افزایش به 84.77 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 3 سنت یا 0.04 درصد افزایش به 80.86 دلار بسته شد.

نمودار نفت خام

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت همچنان حول میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) قرار دارد، این بازاری است که تلاش می‌کند جهت خود را مشخص نماید. به خاطر داشته باشید که ما یک شکاف بزرگ در زیر داریم که هنوز باید پر شود، دقیقاً در حدود سطح 75 دلار. میانگین متحرک نمایی 50 روزه دقیقاً در حدود 77.12 دلار قرار می‌گیرد و در حال افزایش است. با توجه به زمان کافی، احتمالاً عقب‌نشینی خواهیم داشت، به این دلیل که بسیاری از معامله‌گران سودهای خوبی کرده و می‌خواهند به زودی سیو سود کنند.

این بدان معنا نیست که ما می‌خواهیم بچرخیم و سقوط کنیم، موضوع فقط تقاضاست و باید ببینیم که آیا تقاضا افزایش می‌یابد یا خیر. این که اوپک تصمیم به کاهش تولید به میزان 1.6 میلیون بشکه‌ در روز را گرفته است، به این معنی نیست که تقاضا برای نفت در اقتصاد در حال رکود در حال افزایش است. بازار تا حدودی عقب‌نشینی و اصلاح خواهد داشت، تا خریداران مجدداً وارد بازار شوند.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازار نفت خام برنت در جریان معاملات روز دوشنبه اندکی عقب‌نشینی کرد، زیرا به نظر می‌رسد که میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در بالا همچنان یک مانع جدی محسوب می‌شود. در نهایت، یک شکاف زیر آن باید پر شود، اما ما با میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) نیز روبه‌رو هستیم. EMA 50 روزه دقیقاً در حدود 82.50 دلار قرار گرفته است، منطقه‌ای که در گذشته مهم بوده است، و البته شما سطح 80 دلار را به عنوان یک سطح حمایتی با اهمیت در دسترس دارید. ما احتمالاً عقب‌نشینی کرده و سعی می‌کنیم این شکاف را پر کنیم، به خصوص که معامله‌گران شروع به درک این ایده می‌کنند که کاهش تولید نفت خام به دلیل مسائل اقتصادی است و بنابراین تقاضا می‌تواند با چالش روبه‌رو شود.

بررسی فاندامنتال بازار نفت خام

آمار موسسه نفت و انرژی ایالات متحده نشان داد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 14 آوریل کمی بیشتر از حد انتظار و حدود 2.68 میلیون بشکه کاهش یافت. تقاضای سوخت به دلیل بهبود آب و هوا افزایش می‌یابد. بازارهای نفت نیز با آمار بالاتر از حد انتظار رشد اقتصادی چین صعودی شدند و این تصور به وجود آمد که بهبود چین تقاضای نفت را به بالاترین سطح در سال جاری سوق می‌دهد. به نظر می‌رسد که تقاضای سفر در این کشور به سطح قبل از کووید نزدیک شده است. آمارها نشان می‌دهد که اقتصاد چین در سه ماهه اول 4.5 درصد سریع‌تر از حد انتظار رشد کرده است، در حالی که ظرفیت پالایشگاه‌های نفت در ماه مارس به سطوح بی‌سابقه افزایش یافته است.

معاملات آتی نفت خام برنت در 84.71 دلار در هر بشکه ثابت ماند، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت تا ساعت 22:12 به وقت ایالات شرقی (02:12 به وقت گرینویچ) 0.1 درصد کاهش یافت و به 80.86 دلار در هر بشکه رسید. علیرغم آمارهای مثبت چین، هر دو قرارداد نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت روز سه شنبه تا حد زیادی ثابت به پایان رسید. عدم اطمینان در مورد فدرال رزرو، مهمترین عامل موثر بر بازارهای نفت بود. گزارش کتاب بژ فدرال رزرو نیز اواخر روز چهارشنبه (19 آوریل، 30 فروردین) منتشر می‌شود و انتظار می‌رود که سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های مالی و پولی فدرال رزرو ارائه دهد.

نفت خام همچنین توسط دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان (KRG) تحت فشار قرار گرفت؛ پس از توقف صادرات نفت شمال ترکیه در ماه گذشته، گامی برای ازسرگیری صادرات نفت شمال از بندر جیهان ترکیه برداشته شده است. افزایش قیمت در بازارهای نفت در جلسات اخیر به دلیل چشم‌انداز افزایش نرخ بهره و بدتر شدن شرایط اقتصادی غرب باعث شد که سرمایه‌گذاران این سوال را مطرح کنند که تقاضا در سال جاری چقدر بهبود می‌یابد.

عدم اطمینان در مورد فدرال رزرو نیز بازارها را متزلزل کرد. قیمت‌های آتی صندوق فدرال رزرو نشان می‌دهد که بازارها با احتمال 85 درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه می نرخ‌های خود را افزایش دهد، و همچنین احتمال کمی وجود دارد که بانک‌ها در ژوئن نرخ‌ها را به میزان بیشتری افزایش دهند. این تصور، دلار را در جلسات اخیر تقویت کرد و بر کالاهایی که به دلار قیمت‌گذاری شده‌اند، تاثیر گذاشت.

قیمت نفت خام در سال جاری اندکی بالاتر بود و در ماه آوریل به دنبال کاهش ناگهانی تولید توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت به شدت افزایش یافت.

 

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، Investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array