به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از تغییراتی که به تازگی در یک کیف پول چند امضایی و نقل و انتقالات اخیر په‌په (PEPE) صورت گرفت و باعث ایجاد ترس و افزایش گمانه‌زنی پیرامون وجود یک طرح راگ‌پول (rug pull) توسط توسعه‌دهندگان این پروژه شد، قیمت این میم کوین قورباغه‌ای حدود 20 درصد سقوط کرد.

این گمانه‌زنی‌ها و روند افت قیمت زمانی مطرح شد که روز 24 آگوست (2 شهریور) حدود 16 میلیون دلار په‌په (PEPE) از کیف پول چند امضایی متعلق به توسعه دهندگان این پروژه به صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال ارسال شد.

نمودار په‌په (PEPE)

بر اساس داده‌های برنامه سرویس‌های کاستودی بلاکچین سیف گلوبال (Safe Global)، این آدرس کیف پول 16 تریلیون توکن په‌په (PEPE) که تقریباً 3.8٪ از کل عرضه آن می‌شود را به سه صرافی و یک آدرس کیف پول تأیید نشده منتقل کرده است.

داده‌ها حاکی از آن هستند که 8.2 میلیون دلار په‌په (PEPE) به صراف اوکی اکس (OKX)، 6.5 میلیون دلار به بایننس و 434000 دلار به بای‌بیت (Bybit) منتقل شده است. علاوه بر موارد فوق، 400000 دلار دیگر نیز به یک کیف پول ناشناخته ارسال شده است.

انتقال 16 تریلیون واحد از توکن PEPE
انتقال 16 تریلیون واحد از توکن PEPE. منبع: Safe Global

پس از انتقال این 16 تریلیون توکن به صرافی‌های مختلف رمزارزی، توسعه دهندگان یک تغییر عجیب در کیف پول چند امضایی تیم ایجاد کردند که در زمان نگارش این مطلب همچنان 10 میلیون دلار از این دارایی را در خود دارد.

داده‌های پلتفرم اتر اسکن (Etherscan) نیز نشان می‌دهد این کیف پول در حال حاضر برای انجام هرگونه نقل و انتقالات، به جای 5 امضا، تنها به دو امضا از هشت امضا نیاز دارد. گفتنی است که این اولین باری است که توکن‌های په‌په (PEPE) از یک کیف پول چند امضایی متعلق به پروژه به صرافی‌ها ارسال می‌شوند.

بسیاری از سرمایه گذاران په‌په (PEPE) این دارایی را میم کوین اصلی بعدی می‌دانند. حتی عده‌ای بر این باورند که در بازار صعودی بعدی، این توکن با مضمون قورباغه می‌تواند جایگاه میم کوین اصلی بازار یعنی دوج کوین (DOGE) را از آن خود کند. ولی جابه‌جایی اخیر وجوه می‌تواند این دیدگاه را به شدت زیر سوال ببرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array