به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی OpenAI هوش مصنوعی GPT-4 را در روز چهاردهم مارچ (بیش از یک ماه پیش) به بازار عرضه کرده و ادعا می‌کند که این نسخه جدید، از نسخه پیشین خود قابل اعتمادتر و خلاق‌تر است.

به گفته مدیرعامل OpenAI، هوش مصنوعی GPT-4 قادر است با موفقیت آزمون وکالت را پشت‌سر گذاشته و در تعداد زیادی آزمون AP (Advance Placement – مشابه آزمون کنکور) نمره کامل را کسب کند.

در گذشته هوش مصنوعی ChatGPT از GPT-3.5 قدرت می‌گرفت. اما هم‌اکنون و با انتشار نسخه جدیدتر، کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه ChatGPT Plus به آن دسترسی داشته باشند.
دسترسی به API نیز محدود به عده خاصی از توسعه‌دهندگان ثبت شده در لیست انتظار OpenAI خواهد بود.

درهرصورت، کاربرانی که از چت‌بات هوش مصنوعی Bing محصول مایکروسافت استفاده کرده‌اند، با بخشی از تکنولوژی جدید این نسخه آشنایی دارند. به گفته مایکروسافت، چت‌بات Bing مبتنی بر هوش مصنوعی به نسخه‌ای از GPT-4 مجهز شده که مختص جستجو و سرچ است.

 

5 مزیت آپدیت GPT-4 نسبت به نسخه قبلی

1 – نسخه GPT-4 توانایی درک و پردازش تصاویر را دارد

نسخه GPT-4، یک هوش مصنوعی چندجانبه است. از این نظر که این چت‌بات هم قابلیت پردازش داده‌های تصویری و هم متون را دارد.
کاربران می‌توانند از چت‌بات بخواهند که تصویری را برای آنها شرح دهد. همچنین GPT-4 قادر است که تصاویر را بر اساس مفاهیم درک و پردازش کند. به‌عنوان مثالی که توسط کمپانی OpenAI فراهم شده، از GPT-4 پرسیده‌اند که در تعدادی از تصاویر، چه‌چیزی خنده‌دار است.

 

2 – نسخه GPT-4 دقت بالاتری دارد و پاسخ‌های صحیح‌تر و مرتبط‌تری می‌دهد

در بیانیه رسمی OpenAI قید شده که “نسخه GPT-4 حدود 40% پاسخ‌های دقیق‌تری نسبت به GPT-3.5 ارائه می‌دهد.” بر اساس ادعای این کمپانی، نسخه GPT-4 همچنین توانایی درک و پردازش پیشرفته‌تری نسبت به نسخه پیشین خود دارد.
این نسخه آپدیت شده هنوز از ضعف “توهم‌ها” مبرا نیست. حالتی که در آن هوش مصنوعی در جواب سوالات کاربران، پاسخ‌هایی نادرست داده یا قضاوت‌هایی اشتباه می‌کند. به گفته سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، هوش مصنوعی ChatGPT هنوز بی‌نقص نیست و جای کار دارد.

 

GPT

 

3 – کاربران می‌توانند مکالمه‌های طولانی‌تر داشته باشند

نسخه GPT-4 قادر است نسبت به گذشته، تا 8 برابر بیشتر پاسخ متنی تولید کرده و ارائه دهد. این قابلیت به این معناست که GPT-4 دارای حافظه طولانی‌تری نسبت به گذشته است و می‌تواند مکالمه را بیشتر ادامه دهد. به گفته OpenAI آخرین نسخه از ChatGPT می‌تواند تا 25 هزار کلمه را پردازش کند. این آمار در مقایسه با نسخه GPT-3.5، حدوداً 3 هزار کلمه بود.

 

4 – شکستن قوانین کار سخت‌تری است

نسخه GPT-4 نسخه بسیار قانون‌مندی است و احتمال اینکه از قوانین سرپیچی کند، بسیار کم است. این خبر خوبی برای طرفداران “روی منفی” ChatGPT نیست. کسانی که امیدوارند تا این هوش مصنوعی با سرپیچی از قوانین، اعلام استقلال کرده و برای خودش تصمیم‌گیری کند.
به گفته OpenAI، آخرین آپدیت این چت‌بات بهترین نتایج را در پایبندی به قوانین و عدم سرپیچی از آنها را دارد. کمپانی OpenAI بیان کرده که این نسخه، تا 82% کمتر پاسخگوی درخواست‌های سرپیچی از قوانین توسط کاربران است. بسیاری از کاربران تلاش می‌کنند تا هوش مصنوعی GPT-4 را وادار به پاسخ‌گویی به سوالات نادرست کنند.

 

5 – این نسخه از ChatGPT خلاق‌‌تر است

به گفته کمپانی OpenAI، نسخه GPT-4 خلاق‌ترین و تعاملی‌ترین نسخه این چت‌بات تاکنون است.
این کمپانی اعلام کرد که شاید این تغییرات آنقدر در مکالمات چشم‌گیر نباشند، اما کاملاً مشخص است که نسخه GPT-4 در مواجهه با شرایط پیچیده‌تر، تواناتر عمل می‌کند. همچنین نسخه GPT-4 در مقایسه با نسخه GPT-3.5 قادر است از دستورات پیچیده‌تری پیروی کند.

در همکاری و تعامل با کاربران، این چت‌بات می‌تواند وظایف نوشتاری و متنی پیچیده‌ای را تهیه و ویرایش کند. همچنین بنا بر ادعای OpenAI، این نسخه می‌تواند سبک نوشتاری کاربر را تشخیص داده و از آن تقلید کند.

 

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array