به گزارش ایران دکونومی، آرش عسکری، مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) اعلام کرد که پس از این کلیه کاربران سامانه ستاد از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به سامانه ستاد وارد شوند.

او گفت که با توجه به ارتباط برقرار شده با سازمان فناوری اطلاعات ایران این امکان برای همه کاربران، چه آن‌هایی که تاکنون در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت‌نام کرده‌اند و چه آنهایی که تاکنون موفق به ثبت‌نام در سامانه مذکور نشده‌اند، می‌توانند از طریق درگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به سامانه وارد شوند.

با این وجود براساس کنترلی که بر روی شماره ملی افراد صورت می‌گیرد، آن عده از کاربرانی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند به قسمت انتخاب سامانه و نقش خود هدایت می‌گردند و متباقی کاربران غیر ثبت‌نامی پس از وارد شدن به سامانه باید بر اساس نقشی که می‌خواهند در سامانه داشته باشند اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنند. پس از تکمیل پروفایل هر بخش لازم است کاربران جهت دریافت توکن یا امضای الکترونیکی خود اقدام نمایند.

به گفته مدیر سامانه ستاد، طبق اقدامات انجام شده، کاربرانی‌که تاکنون ثبت نام نکرده باشند پس از این می‌توانند هم‌زمان با ورود به سامانه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، برایشان مشخصات کاربری تولید و این موضوع از طریق پیامک به کاربر مذکور اطلاع داده می‌شود. در این پیامک جزئیات مشخصات کاربر اعلام می‌گردد و بهتر است جهت رعایت مسائل امنیتی، کاربر مذکور پس از دریافت مشخصات رمز عبور خود را تغییر بدهد.

پنجره ملی خدمات هوشمند چگونه خدمات ارائه می‌کند؟

با توجه به این‌که امروزه سازمان‌ها و نهادها به سوی هوشمندسازی می‌روند و اکثراً خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند، اغلب شرکت‌ها و موسسات برای تسهیل و تسریع خدمات خود اقدام به راه‌اندازی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌کنند. دولت نیز از این امر مستثنی نبوده و از طریق سرویس‌های الکترونیک تلاش می‌کند تا خدمات خود را سرعت و توسعه بدهد.

یکی از این سرویس‌ها پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌باشد که خدمات زیادی را در بخش‌های اقتصادی، بهداشت، فرهنگ، تفریح، مذهب، حمایت‌های امور اجتماعی و امور عمومی انجام می‌دهد. از همین‌رو برای استفاده از خدمات این سرویس‌ها نیاز است با ورود به سامانه مذکور با بخش‌های مختلف آن آشنا شد.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توسط سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، جهت ارائه خدمات دولت الکترونیکی، تحقق اهداف دولت هوشمند و کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های اجرا کننده و نهادهای عمومی، با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد گردید.

سامانه این پنجره در واقع راه امن و مطمئن برای دسترسی آنلاین کاربران به خدمات دولتی از طریق یک سیستم واحد است. این سایت به منظور ایجاد سهولت در راستای ارائه خدمات دولتی به شهروندان ایجاد شده و از طریق این سامانه کاربران باید یک مرتبه احراز هویت کنند تا به خدمات دولتی به‌گونه رایگان دسترسی داشته باشند.

از دیگر خدمات این سامانه نشان کردن خدمات و سرویس‌های پر استفاده در پروفایل کاربر جهت دسترسی سریع، بخش صندوق ورودی پیام‌های مهم دولتی، تحت عنوان کارپوشه پیام ایران و مشاهده و دسترسی سریع به خدمات پرکاربرد که بالاترین استفاده را از سوی کاربران داشته است می‌باشد.

دو روش برای ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir امکان‌پذیر است. روش اول دانلود اپلیکیشن دولت همراه و اسکن بارکد در آن می‌باشد و روش دوم ورود از طریق رمز یک‌بار مصرف است. پس از ورود به سایت، اطلاعات دیگری به شمول کد ملی و کد پستی در پروفایل درج گردیده و به مرحله نهایی می‌رسد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array