به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته مقامات محلی، دو مظنون توسط پلیس فرانسه در ارتباط با سوءاستفاده 9.1 میلیون دلاری پلاتیپوس (Platypus) دستگیر و 210,000 یورو ارز دیجیتال کشف و ضبط شده است.
پلاتیپوس اعلام کرد، تحقیقاتی که منجر به دستگیری شد توسط کاراگاه زنجیره‌ای زک ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) و صرافی رمزارزی بایننس پشتیبانی شد. پروتکل غیرمتمرکز در سه حمله فلش لون (flash loan) جداگانه که توسط همان شخص در 16 فوریه (27 بهمن) انجام شد، به خطر افتاد.

این حملات منجر به سرقت چندین استیبل کوین و سایر دارایی‌های دیجیتالی شد. در اولین حمله، حدود 8.5 میلیون دلار از دارایی‌ها ربوده شد. در حادثه دوم، تقریباً 380,000 دارایی به اشتباه به قرارداد آوه (Aave v3) ارسال شد. در نتیجه حمله سوم، تقریباً 287,000 دلار به سرقت رفت. این حمله منجر به جدا شدن استیبل کوین پلاتیپوس USD (USP) از دلار ایالات متحده شد.

پلاتیپوس

پلاتیپوس اخیراً تأیید کرده است که عاملان از روش فلش لون برای کشف یک خطای منطقی در مکانیسم بررسی پرداخت بدهی USP در ذخایر وثیقه استفاده کردند و عملیات مبادله پایدار تحت تأثیر قرار نگرفته است.

حمله فلش همان روشی است که آوی آیزنبرگ (Avi Eisenberg)، بهره‌بردار مانگو مارکت، که مسئولیت دستکاری در قیمت کوین MNGO را در اکتبر 2022 (مهر 1401) بر عهده گرفت، استفاده کرد. آیزنبرگ در 28 دسامبر(7 دی) در پورتوریکو (Puerto Rico) به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد.
پلاتیپوس برنامه‌ای را برای بازگرداندن وجوه به کاربران آسیب دیده در 23 فوریه (4 اسفند) اعلام کرد. طبق پروتکل، 63 درصد از وجوه استخر اصلی ظرف شش ماه بازگردانده می‌شود. طبق برنامه، بازپرداخت استیبل کوین‌های منجمد می‌تواند منجر به بازیابی ۷۸ درصد از وجوه شود. در این پروتکل آمده است: “اگر پیشنهاد ما به آوه تأیید شود و تتر بازپرداخت USDT فریز شده را تأیید کند، ما می‌توانیم تقریباً 78 درصد از وجوه کاربر را بازیابی کنیم.”

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array