به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تکنولوژی هوش مصنوعی با تمام قوا راه خود را به پلتفرم آنلاین ساخت و نشر ویدیوی Vimeo نیز باز کرده است.

پلتفرم Vimeo قصد دارد در جنبه‌های مختلفی از امکانات این تکنولوژی بهره بگیرد. در هفته جاری، این پلتفرم از افزوده شدن قابلیت‌های جدید ویرایش ویدیو، توسعه داده شده بر مبنای هوش مصنوعی برای تسهیل کار کاربران خبر داده است.

به گفته Vimeo، این ابزار به کاربران در زمینه‌های نوشتن متن و محتوای مناسب برای فیلم، فیلمبرداری به کمک دستگاه متن‌نمای (teleprompter) تعبیه‌شده در اپلیکیشن و همچنین ویرایش مکث‌ها و اشتباهات کلامی محتواهای ضبط شده کمک خواهد کرد.

این ابزار ویرایش از ابتدای ماه جولای به‌عنوان بخشی از برنامه اشتراکی استاندارد Vimeo با هزینه ماهانه 20 دلار (دریافت هزینه به‌صورت سالانه) به کاربران ارائه خواهد شد.

Vimeo
ابزار ایجاد متن مناسب براساس محتوای ویدیویی

اشرف الکرمی، مدیر ارشد بخش محصولات کمپانی Vimeo اظهار کرده که این قابلیت‌های جدید بیشتر مناسب افرادی هستند که سابقه کاری تخصصی و تجربه کاری در زمینه ساخت و ویرایش ویدیو ندارند. افرادی مانند مدیرعامل‌ها، کارمندان و مدیران تیم سوشال‌مدیا، افرادی که نه زمان و نه مهارت کافی و نه منابع موردنیاز برای دستیابی به نتیجه مدنظر خود را دارند.

بر اساس تحقیقات درون‌سازمانی کمپانی Vimeo، حدود 50% از مشتریان در هنگام ساخت و ویرایش ویدیوهای خود، چندین بار پروسه فیلمبرداری و ضبط را از سر می‌گیرند.

Vimeo
ابزار نمایش متن ویدیو در هنگام ضبط

الکرمی در این باره گفت: “با اینکه محتوای ویدیوی یکی از بهترین و کارآمدترین راه‌ها برای بیان و انتقال منظور و احساسات تلقی می‌شود، اما در عین حال موانع موجود در روند تولید و ضبط همین ویدیوها ممکن است برای کاربران چالش‌برانگیز باشد.”

او ادامه داد: “جدیدترین دستاوردهای ما در زمینه هوش مصنوعی، یعنی ابزارهای ویرایش هوشمند ویدیوها، این موانع را از سر راه کاربران برداشته و تولیدکنندگان محتوا آزادی عمل و اعتمادبه‌نفس کافی را برای ساخت ویدیوی مدنظر خود تنها با یک برداشت خواهد داد.”

Vimeo
ابزار تشخیص و حذف هوشمند مکث‌ها و اشتباهات کلامی

سه ابزار هوشمند ویرایش ویدیو Vimeo

ابزار جدید پلتفرم Vimeo برای تولید متن ویدیو، به کمک هوش مصنوعی زایا قادر است متن موردنظر کاربران را ایجاد کند. برای دستیابی به متن موردنظر، تنها کافی‌ست کلیدواژه‌هایی درباره لحن و میزان طولانی بودن نوشته (مانند “متن الهام‌بخش” یا “متن معمولی”) را به این ابزار وارد کنید.

ابزار متن‌نما (teleprompter) با نمایش متن بر روی صفحه نمایش در هنگام ضبط ویدیو، کار کاربران را به مقدار زیادی تسهیل خواهد کرد. مدل و سایز فونت و همچنین میزان فاصله‌گذاری متن نمایش‌داده شده نیز قابل شخصی‌سازی و ویرایش می‌باشد.

و درنهایت، ابزار ویرایش بخش‌های اضافی و ایرادات کلامی، به‌صورت هوشمند و اتوماتیک با تشخیص سکوت‌های نابه‌جا و یا استفاده زیاد از کلمات “آآآم” و غیره، آنها را حذف خواهد کرد.

الکرمی معتقد است این ابزارها به‌زودی برای ایجاد ویدیوهای reels، میزبانی رویدادهای مجازی و یا حتی جلسه‌های سازمانی و ساخت ویدیوهای کوتاه به قصد بازاریابی و مارکتینگ به‌کار خواهند آمد.

او در این باره گفت: “یکی از بزرگترین سوءبرداشت‌های افراد درباره پلتفرم ما این است که Vimeo صرفاً محلی برای سرگرمی است، اما در طی سال‌های طولانی فعالیتمان، ما مسیری طولانی را پشت‌سر گذاشته‌ایم. هدف نهایی ما کمک کردن به بیزینس‌های مختلف برای بهره‌گیری از تمام پتانسیل محتوای ویدیویی و عادی‌سازی استفاده از آن است. درست همانطور که در سطح روزانه از متن و یا تصاویر برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کنیم، تولید محتوای ویدیویی نیز راه قدرتمندی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان درونی و بیرونی است.”

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array