به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، رئیس شبکه اجتماعی اینستاگرام، آدام موسری اخیراً از نام‌های احتمالی پلتفرم متن‌محور Threads رونمایی کرده است.

اگر اتفاقات جور دیگری رقم می‌خورد، ممکن بود دنیا پلتفرم زیرمجموعه اینستاگرام را به نام‌ کاملاً متفاوتی بشناسد. موسری که از اولین روز آغاز به‌کار رقیب جدید پلتفرم X به‌شدت در آن فعال بوده، اخیراً با انتشار پست جدیدی به کاربران اعلام کرده که دومین گزینه برای نامگذاری این اپ “Epigram” (اپیگرام) بوده است!

همچنین او اضافه کرد که این شبکه اجتماعی متن‌محور در ابتدا با نام “Textagram” خطاب می‌شده است، اما هیچوقت قرار نبوده که این اسم رسمی و یا عمومی شود.

Threads

نامی که سرنوشت Threads را عوض کرد

پلتفرم Threads که به نوعی اسپین‌آف و یا محصول جانبی اینستاگرام به‌حساب می‌آید؛ در تابستان سال جاری کار خود را به‌عنوان جدیدترین رقیب X (توییتر سابق) آغاز کرده بود. با اینکه فرمت محتوای درنظر گرفته شده برای فعالیت در این پلتفرم “محتوای متنی” است؛ اما Threads از محتوای چندرسانه‌ای (تصویر/ویدیو/فایل صوتی) نیز پشتیبانی می‌کند.

پس از اینکه آدام موسری نام‌های جایگزین این پلتفرم را فاش کرد، بسیاری از کاربران با نظرات خود اعلام کردند که قطعاً نام “Threads” بهترین گزینه از میان این سه مورد می‌باشد. بسیاری با به تمسخر گرفتن نام “Epigram” گفتند که این اسم بیشتر یادآور دنیای پزشکی و داروهاست.

همچنین به باور عده دیگری، نام “Threads” به این شبکه اجتماعی یک هویت مستقل و کاملاً جداگانه از اینستاگرام می‌دهد. اگر اسم این محیط به gram ختم می‌شد، امکات متمایز کردن هدف و فعالیت آن از اینستاگرام هرگز امکان‌پذیر نبود.

شایان ذکر است که این شبکه اجتماعی در بستر اینستاگرام توسعه داده شده و برای ایجاد پروفایل کاربری در آن، کاربران نیازمند به اکانت اینستاگرام خود هستند. همچنین، پس از ماه‌ها انتظار، کمپانی متا بالاخره به یکی از پرتکرارترین درخواست‌های کاربران رسیدگی ‌کرده و امکان حذف جداگانه اکانت Threads از ا‌کانت اینستاگرام را نیز میسر کرده است.

با اینکه دیدگاه نهایی و اصلی ایجاد Threads رقابت با پلتفرم X است؛ اما طرز کار و برخی از امکانات دستاورد متا با توییتر سابق تفاوت‌های اساسی‌ای نیز دارد. به‌نظر می‌رسد متا قصد دارد به‌هرجهت محصول خود را از دیگر رقبا متمایز سازد.

به‌عنوان مثال، هشتگ‌های تازه‌وارد Threads هیچ شباهتی به هشتگ‌های معمول ندارد و فاقد علامت # هستند. متا تلاش کرده برای جلوگیری از انتشار محتوای اسپم در این پلتفرم، کاربران را به استفاده از یک تگ به ازای هر پست محدود کند.
همچنین رقیب توییتر دارای بخش کاربردی و محبوب پیام خصوصی (DMs) نیز نمی‌باشد و به گفته موسری، تا اطلاع‌ ثانوی نیز هیچ برنامه‌ای برای توسعه این بخش در Threads وجود ندارد.

منبع: Neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array