به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دویچه بورس گروپ (Deutsche Börse Group)، بازار سرمایه مستقر در آلمان و مالک بورس فرانکفورت، روز سه‌شنبه اعلام کرد که پلتفرمی را برای تجارت دارایی‌های رمزپایه از جمله بیت‌کوین و اتریوم راه‌اندازی کرده است.

رویترز در گزارش روز 5 مارس (15 اسفند) خود از آغاز به کار پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتالی با نام دویچه بورس دیجیتال اکسچنج (DBDX)  توسط دویچه بورس خبر داد. این صرافی دیجیتالی جدیدترین گام در راستای اجرایی کردن استراتژی دیجیتالی این شرکت بزرگ مالی با هدف ارائه یک محیط کاملاً منظم و ایمن برای تجارت نهادی، تسویه حساب و خدمات امانی برای این کلاس از دارایی‌ها است. این گروه آلمانی سال گذشته متعهد شد که یک پلتفرم یکپارچه متمرکز بر دارایی‌های دیجیتال را به عنوان بخشی از برنامه توسعه خود یعنی Horizon 2026 معرفی کند.

معاملات اولیه برپایه “درخواست برای مظنه” استوار خواهد بود که به تدریج به سمت معاملات چند جانبه می‌رود. دویچه بورس Crypto Finance (Deutschland) را برای ارائه خدمات تسویه حساب دارایی‌های دیجیتال معرفی کرده است.

دویچه بورس آلمان

تقاضای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در آلمان

کشور آلمان عمدتاً با حجم تقاضای زیادی برای بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه مواجه است و این ادعا در گزارش ورودی‌های صندوق‌های رمزارزی این کشور قابل اثبات است. پلتفرم معاملات الکترونیکی اوراق بهادار دویچه بورس، یعنی Xetra، رمزارزهای ETP و ETN را برای شرکت‌هایی مانند 21Shares و WisdomTree ارائه می‌دهد. رمزارزهای ETN در Xetra توسط شرکتی با نام Eurex Clearing AG به عنوان طرف معامله اصلی گروه دویچه بورس تسویه می‌شوند.

این اقدام دویچه بورس درست در بحبوحه افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین و حرکت آن در نزدیکی بالاترین سطح تاریخی آن، شور و هیجان بیشتری را به جامعه کریپتو تزریق کرده است. گفتنی است که بیت کوین روز گذشته پس از جهشی ناگهانی موفق شد برای مدتی از مرز 69 هزار دلار گذشته و رکورد تاریخی خود را بشکند. در زمان نگارش این مطلب، رمزارز اول بازار با پولبکی 6.50 درصدی در بازه 24 ساعته، با قیمت 63617 دلار در حال معامله شدن است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array