به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم بازی‌های وب3 امیوتیبل (Immutable) با همکاری پروژه مقیاس‌پذیری پالیگان، شبکه اصلی خود با نام Immutable zkEVM را برای استودیوهای بازی منتخب و شرکای اکوسیستم در حالت early access mode راه‌اندازی کرده است.

دو پلتفرم امیوتیبل و پالیگان ماه مارس سال گذشته اعلام کردند که در حال توسعه zkEVM هستند تا توسط اعتبارسنجی‌هایی که توکن‌های متیک (Matic) پالیگان را استیک کرده‌اند سطح ایمنی خود را ارتقا دهند. زنجیره اختصاصی Immutable zkEVM از فناوری رول‌آپ‌های زی‌کی (zk-rollup) برای سازگاری با برنامه‌های مبتنی بر اتریوم استفاده می‌کند، در حالی که عملکرد آن مستقل از زنجیره لایه ۲ مبتنی بر StarkEx فعلی پروژه یعنی Immutable X است.

ماشین مجازی اتریوم مبتنی بر دانش صفر یا به اختصار (zkEVM)، یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ است که از اثبات‌های دانش صفر برای انجام تراکنش‌های کارآمدتر در شبکه اتریوم استفاده می‌کند. پلتفرم Immutable X در حال حاضر تراکنش‌های سریع و ارزانی را برای اپلیکیشن‌های بازی فراهم می‌کند، اما از سازگاری بومی با بلاکچین اتریوم برخوردار نیست.

امیوتیبل

امیوتیبل، بلاکچینی انحصاری برای گیمرها

بازی‌های مورد نظر امیوتیبل، از جمله Guild of Guardians، Metalcore، Shardbound، Treeverse، Cool Cats، BADMAD Robots، Space Nation، Eyeball Games و Imaginary Ones اولین بازی‌هایی خواهند بود که در Immutable zkEVM راه‌اندازی می‌شوند.

رابی فرگوسن (Robbie Ferguson)، یکی از بنیانگذاران امیوتیبل (Immutable) در بیانیه‌ای گفت: “این زنجیره‌ای است که به طور انحصاری برای گیمرها و استودیوهای بازی ساخته شده است و در هر مرحله، تیم توسعه‌دهندگان ما اطمینان حاصل کرده است که کلیه جنبه‌های مورد درخواست مخاطبان بازی‌های هدفمند، اجرا شده باشند. طی 12 ماه گذشته، متعهد بودیم بیش از 200 بازی را بر بستر Immutable بسازیم و همین امر سهم بازار ما را به 70 درصد رسانده است.»

طبق این بیانیه، محصولات فعلی امیوتیبل (Immutable) نیز با Immutable zkEVM سازگار خواهند بود و این زنجیره برای گیمرهایی که از کیف پول غیرحضانتی Immutable Passport استفاده می‌کنند، امکان عملکرد بدون نیاز به کارمزد را فراهم خواهد کرد. این شرکت امیدوار است که این شبکه در سال جاری (۲۰۲۴) به‌طور عمومی راه‌اندازی شود.

ناگفته نماند که امیوتیبل (Immutable) تنها ماشین مجازی zkEVM نیست که توسط شبکه پالیگان پشتیبانی می‌شود، چراکه پالیگان لبز اخیراً به توسعه زنجیره‌های zkEVM برای Astar Network، IDEX، Palm Network و Manta Pacific نیز کمک کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array