به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی (SFC) هنگ‌کنگ، قول داده است که تلاش‌های خود برای مبارزه با پلتفرم‌های تجارت ارزهای دیجیتال غیرقانونی در این حوزه قضایی را تشدید کند.

طبق اطلاعیه‌ای که روز 25 سپتامبر (3 مهر) منتشر شد، این رگولاتور مالی اعلام کرده است که فهرستی از تمام پلتفرم‌های تجارت دارایی‌های مجازی (VATP)  مجاز، دارای مجوز موقت، بسته‌شده و در انتظار تایید را با هدف کمک به مردم در شناسایی پلتفرم‌های غیرقانونی که اکنون در این کشور مشغول فعالیت هستند، منتشر خواهد کرد.

این کمیسیون گفته است که فهرست اختصاصی “VATPهای مشکوک” را نیز تنظیم خواهد کرد که در یک بخش مجزا و برجسته از وبسایت این رگولاتور نمایش داده می‌شود.

نقش پلتفرم معاملاتی JPEX در تصمیمات اخیر هنگ کنگ

این اقدام به دنبال رسوایی اخیر صرافی رمزارزی JPEX صورت گرفته است که متهم است علیرغم عدم درخواست مجوز در این کشور، خدمات خود برای ساکنان هنگ کنگ را تبلیغ کرده است. برآورد می‌شود زیان مالی واردشده بر این شرکت چیزی در حدود 178 میلیون دلار باشد. در زمان انتشار این مطلب، پلیس محلی بیش از 2200 شکایت از کاربران آسیب دیده این صرافی دریافت کرده است.

لیست پلتفرم های معاملاتی مشکوک در هنگ کنگ

کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی (SFC) هنگ‌کنگ در بیانیه خود اعلام کرده است که پیامدهای حاصل از اتفاقاتی که اخیراً برای JPEX “رخ داد، خطرات ناشی از کار با VATPهای غیرقانونی و لزوم وضع مقررات مناسب برای حفظ اعتماد بازار را بیش از پیش برجسته کرده است.”

این رگولاتور افزود که به زودی با همکاری پلیس محلی، یک کانال اختصاصی برای شهروندان ایجاد خواهد شد تا اطلاعات مربوط به فعالیت‌های مشکوک و نقض‌های قانونی احتمالی توسط پلتفرم‌های تجارت دارایی‌های مجازی در آن به اشتراک گذاشته شود. ضمن اینکه برای سپردن “افراد خاطی به دست عدالت” حادثه JPEX با حساسیت و جدیت بیشتر پیگیری خواهد شد.

از اوایل ژوئن یعنی زمانی که رگولاتورهای هنگ کنگ از برنامه جدید دولت برای اعطای مجوز به پلتفرم‌های تجارت دارایی‌های مجازی خبر دادند، تنها دو پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال یعنی هش‌کی (Hashkey) و او.دی.اس دیجیتال (OSL Digital ) موفق به دریافت مجوز شده‌اند و می‌توانند آزادانه به مشتریان خرد در این کشور خدمات رمزارزی ارائه کنند.

علیرغم فاجعه اخیر، کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی (SFC) هنگ‌کنگ خاطرنشان کرده است که این کشور “از مدت‌ها قبل مزایای بالقوه” ارائه شده توسط ارزهای رمزپایه و سایر دارایی‌های دیجیتال در بازارهای مالی را زیر نظر دارد. این رگولاتور توضیح داد که در کنار این مزایا، خطرات مرتبط با دارایی‌های رمزارزی از جمله نگرانی‌های مربوط به پول‌شویی و حمایت از سرمایه‌گذاران را نیز با دقت رصد می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array