به گزارش ایران دکونومی، در چند روز گذشته فلایتیو با خبر اخراج کارکنان خود به یکی از حاشیه‌سازترین برندهای حوزه استارتاپی تبدیل شده است. موج اولیه این حواشی از استعفای مدیرعامل و مدیران ارشد این مجموعه شروع شد.

مدیرعامل فلایتیو و مدیرهای ارشد از دپارتمان‌های مختلف مجموعه فلایتیو یعنی تیم‌های فنی، مارکتینگ، مالی و منابع انسانی بدون اعلام رسمی و دقیقی از دلیل خود، تصمیم به استعفا گرفتند.

در ادامه، خبر ناگهانی و غیرمنتظره اخراج ۳۰ نفر از کارمندان این مجموعه، آن هم در ساعت ۳ بامداد یکشنبه، ۶ خرداد ۱۴۰۳ موجب شد که فلایتیو صدرنشین خبرهای چند روز گذشته فضای مجازی باشد.

اما پشت این همه جو منفی ایجاد شده، کیست؟

تعدادی از کارمندان اخراجیِ فلایتیو از روز گذشته در لینکدین آمادگی خود را برای استخدام و شروع کار جدید اعلام کرده‌اند و با اضافه کردن «دخالت‌های بیجای هلدینگ سرمایه‌گذار» به پروفایل خود، مقصر اصلی رویدادهای اخیرِ این استارتاپ خرید و رزرو آنلاین بلیط را با این جمله معرفی کرده‌اند.

فروش دو برابری فقط در چند روز

فضای لینکدین نیروهای تعدیل شده فلایتیو از اندوهی حکایت دارد که به گفته خودشان به جای تدارک برگزاری جشن هشت سالگی فلایتیو (امروز، هشت خرداد)، با قلبی پر از غم مجبور به ترک خانه‌ای شده‌اند که بهترین فصل‌های فعالیتش را رقم زده‌اند. و در انتها ابراز امیدواری آنها به چشم می‌خورد که روزی برسد که فلایتیو به صاحبان اصلی خود برگردد.

متنی که نیروهای اخراجی منتشر کردند، موجب شد که هیئت مدیره و سهامداران شرکت آن را بی‌پاسخ نگذارند و با انتشار بیانیه‌ای به آن پاسخ بدهند. براساس این بیانیه، هیئت مدیره و سهامداران این مجموعه معتقد هستند که اجرای این تصمیم سخت ولی مهم، با برآیند افزایش رشد فروش چشمگیر ۱۰۰ درصدی شرکت فقط در طی چند روز از خروج و تغییر سیاست‌های اجرایی این نفرات بوده و این افزایش فروش بخودی خود بیانگر دلیل این تصمیم است.

سهامدار اصلی فلایتیو کیست؟

سرمایه‌گذاری که کارمندان اخراج شده آن را دلیل خداحافظی خود با این شرکت می‌دانند، هلدینگ ارنیکا است که در سال ۱۴۰۰ موفق شد با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان ۷۰ درصد از سهام استارتاپ فلایتیو را از آنِ خود کرده و به سهامدار عمده این شرکت تبدیل شود.

این هلدینگ که فعالیتش از سال ۱۳۸۸ شروع شده، یک شرکت سرمایه‌گذاری هوشمند است که تا امروز روی بیشتر از ۱۵ شرکت سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال کمک به کسب‌وکارها برای فعالیت در سطح بین‌المللی است.

کار هلدینگ ارنیکا با فعالیت در حوزه انرژی و نیروگاه آغاز شده بود، ولی بعد از مدتی وارد حوزه تجارت الکترونیک شد.

از سال ۱۳۹۴ برای توسعه حوزه استارتاپی و فناوری وارد سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها شد و از سال ۱۳۹۶ از طریق راه‌اندازی برند اکسکوینو (در زمینه بلاکچین) و هومسا (در زمینه گردشگری) رسماً به حوزه بلاکچین و گردشگری ورود کرد.

سال ۱۳۹۷ بیت‌راه (درگاه پرداخت امن در حوزه بلاکچین) به وسیله این هولدینگ راه‌اندازی شد.

گسترش فعالیت در حوزه گردشگری هدف بعدی این هلدینگ بود که با سرمایه‌گذاری روی فلایتیو در سال ۱۴۰۰ به حقیقت پبوست. با حضور ارنیکا، میزان سهامی که شرکت صباایده در فلایتیو داشت از ۲۰ درصد به ۶ درصد کاهش پیدا کرد و به این ترتیب هلدینگ ارنیکا مالکیت بیشتری در فلایتیو به دست آورد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array