به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم معاملات ارز دیجیتال و سهام رابینهود خرید بیش از 55 میلیون سهم از این شرکت را که قبلاً در اختیار مدیر عامل سابق FTX، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) ملقب به SBF بود، اعلام کرد.

طبق یک پست وبلاگی در 31 آگوست (9 شهریور)، رابینهود پس از تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، خرید 55,273,469 سهم را به قیمت تقریباً 606 میلیون دلار انجام داد. این سهام که در اصل توسط بنکمن-فرید و یکی از بنیان‌گذاران FTX، گری وانگ (Gary Wang) از طریق امرجنت فیدلیتی تکنالاجیز (Emergent Fidelity Technologies) در اختیار داشت، در ژانویه توسط وزارت دادگستری ایالات متحده توقیف شد.

هیئت مدیره رابینهود تایید این معامله را در گزارش سه ماهه چهارم 2022 شرکت اعلام کرد و در 30 آگوست (8 شهریور) بایگانی SEC گفت که دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک خرید را بدون هرگونه ادعا و منافع، تایید کرده است. همچنین رابینهود قرارداد بازخرید را با سرویس مارشال‌های (Marshals) ایالات متحده منعقد کرد.

جیسون وارنیک (Jason Warnick)، مدیر مالی رابینهود گفت: “ما از تکمیل خرید این سهام خوشحالیم و مشتاقانه منتظر اجرای برنامه‌های رشد خود از طرف مشتریان و سهامداران هستیم.”

امرجنت فیدلیتی تکنالاجیز، شرکت هلدینگ، بنکمن-فرید در ماه فوریه (بهمن) اعلام ورشکستگی کرد. این شرکت قبلاً هدف شرکت وام‌دهنده کریپتو بلاکفای بود که پس از فروپاشی FTX به دلیل 55 میلیون سهام رابینهود که به عنوان وثیقه تعهد شده بود، ورشکست شد.

بنکمن

در بحبوحه مراحل ورشکستگی FTX، یوناتان بن شیمون (Yonathan Ben Shimon)، طلبکار SBF، بلاکفای و FTX بر سر مالکیت تقریباً 600 میلیون دلار سهام رابینهود با هم درگیر نبردهای قانونی بود. تیم حقوقی بنکمن-فرید استدلال می‌کند که مدیر عامل سابق FTX برای پرداخت هزینه دفاع جنایی خود ادعایی نسبت به دارایی داشته است. بنکمن-فرید که در حال حاضر پس از ابطال وثیقه توسط قاضی در 11 آگوست (20 مرداد) به زندان بازگردانده شده است، انتظار می‌رود برای اولین محاکمه خود که از 3 اکتبر (11 مهر) آغاز می‌شود در دادگاه حاضر شود.

در زمان نگارش قیمت سهام رابینهود در نزدک پس از خرید تقریباً 4 درصد افزایش یافت و از 10.85 دلار به 11.34 دلار رسید. محققان حوزه رمزارز اخیراً بیان کردند که این شرکت صاحب پنجمین کیف پول بزرگ اتر به ارزش بیش از 2.5 میلیارد دلار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array