به گزارش ایران دکونومی، پس از انتشار عکس‌های کشف حجاب پرسنل طاقچه، روز گذشته (دوشنبه، ۹ مردادماه) این پلتفرم به دستور وزارت ارشاد از دسترس خارج شده و پلمپ شد. امروز اما برخی از کاربران خبر دادند که اپلیکیشن طاقچه با فیلترشکن در دسترس است. طاقچه نیز در حساب‌های کاربری خود اعلام کرده است که بدون اخطار قبلی فیلتر شده اما کتاب‌ها و مدت اشتراک محفوظ بوده و از بین نرفته است.

با تعلیق فعالیت طاقچه، بسیاری از کاربران این برنامه از دسترسی به کتاب‌های خریداری‌شده و مطالعه آن‌ها بازماندند. پس از این اقدام طاقچه اعلام کرد که این پلتفرم بدون اطلاع قبلی فیلتر شده است.

امروز نیز سایت طاقچه با فیلترشکن در دسترس است و حتی برخی از کاربران گفتند که از شب گذشته با VPN می‌توانند به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند و کتاب‌هایشان را مطالعه کنند. البته این فقط در مورد کتاب‌هایی است که از قبل دانلود شده باشند.

فیلترشکن

دسترسی به طاقچه با VPN خیلی هم راحت نیست. به نظر می‌رسد روی تعدادی از اپراتورها بدون فیلتر شکن به این برنامه می‌توان دسترسی داشت، اما همچنان تمامی کاربران نمی‌توانند با فیلترشکن به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.

تعلیق‌های اخیر پلتفرم‌ها و استارتاپ‌هایی مانند طاقچه و دیجی‌کالا واکنش‌های تندی را به همراه داشته است. حسین سلامی، رئیس هیأت مدیره نصر تهران در توئیتی به تعلیق و پلمپ برخی کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجتال به دلیل کشف حجاب، واکنش نشان داد: ضمن تاکید بر تبعیت از قانون و نه نظرات شخصی، این نحوه برخورد با کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال به هیچ وجه منطقی و قابل قبول نیست. سکوت در فضای رسانه‌ای بیش از این دیگر جایز نیست. واکنش علنی نشان خواهیم داد.

منبع اصلی: زومیت

این مطلب را نیز بخوانید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array