به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  موتور جستجوی پرپلکسیتی (Perplexity) از ویژگی چشمگیری رونمایی کرده است که می‌تواند تجربه جستجو در مدل‌های مختلف هوش مصنوعی را دگرگون کند. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی که پرو سرچ پرپلکسیتی (Pro Search) نام دارد می‌تواند استدلال چند مرحله‌ای انجام دهد که به معنای پیوند نتایج به دست آمده از چند جستجو به یکدیگر و ارائه آن در قالب یک نتیجه واحد است.

ویژگی‌های متمایز پرو سرچ (Pro Search) پرپلکسیتی

موتور جستجوی پرپلکسیتی (Perplexity)، علاوه بر استدلال چند مرحله‌ای، به قابلیت‌های جدید دیگری مثل اجرای کد و ادغام با موتور محاسباتی ولفرام آلفا (Wolfram Alpha) نیز مجهز شده است که می‌تواند در حل مسائل ریاضی بسیار کمک کننده باشد.

پرپلکسیتی (Perplexity) مدعی شده است که چت بات هوش مصنوعی این شرکت قادر است در مقایسه با نمونه‌های مشابه مثل کوپایلت مایکروسافت یا جمینای گوگل، درخواست‌های بسیار پیچیده‌تری را پردازش کند.

ویژگی پرو سرچ (Pro Search) پرپلکسیتی

ناگفته نماند که برای بهره‌مندی از این ویژگی، کاربران باید در هر بار چت خود با موتور هوشمند این برنامه، گزینه ویژگی پرو سرچ (Pro Search) را به صورت دستی فعال کند، چراکه جز قابلیت‌های پیش فرض این موتور جستجو نیست.درخواست‌های معمولی مطابق قبل با کمک ویژگی کوئیک سرچ (Quick Search) پردازش خواهند شد.

یکی از معایب ویژگی پرو سرچ (Pro Search) پرپلکسیتی تعداد درخواست‌های مجاز برای پرسیدن از آن است که به پنج درخواست در روز محدود شده است. برای استفاده بیشتر از این ویژگی پیشرفته، کاربران باید حق اشتراک ماهانه بیست دلاری را پرداخت کنند و در ازای آن ششصد درخواست در ماه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. البته دسترسی به ویژگی کوئیک سرچ (Quick Search) همچنان رایگان است.

در نسخه پیشرفته پرو سرچ (Pro Search) پرپلکسیتی کاربران می‌توانند به انتخاب خود، بین سایر مدل‌های هوش مصنوعی مانند GPT-4o و Claude-3 و Sonar Large (LLaMa 3)  یکی را انتخاب کنند. قابلیت بارگذاری فایل و خلاصه سازی متن نیز در این موتور جستجو در نظر گرفته شده است.

منبع: perplexity

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array