به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در 12 آوریل (23 فروردین)، صرافی ارزهای دیجیتال جمینای (Gemini) اعلام کرد که یک تعهد پیش ثبت نام را به کمیسیون اوراق بهادار انتاریو (OSC) که بر بازارهای سرمایه در پرجمعیت ترین استان کانادا نظارت دارد، ثبت کرده است.

این تعهد یک پیش نیاز برای تبدیل شدن به یک فروشنده محدود در کانادا است و برای همه صرافی‌های ارز دیجیتال که مایل به انجام تجارت در این کشور هستند ضروری است. سینتیا دل پوز (Cynthia Del Pozo) و گارسیا (Garcia)، مدیر استراتژی و توسعه شرکت جمینای، نوشت:

” کانادا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین بازارها در قاره آمریکا، نقش اساسی در گسترش بین‌المللی جمینای ایفا کرده است.”

به گفته دل پوزو گارسیا، جمینای دارای مجوزهای بسیاری در سطح جهانی مانند مجوزهای انتقال پول دولتی، مجوز E-Money از سازمان رفتار مالی در بریتانیا، و مجوز E-Money از بانک مرکزی ایرلند، است. این مدیر گفت: “در رابطه با مجوزهای ما، جمینای باید حسابرسی سالانه صورت‌های مالی ما را انجام دهد و تحت بررسی‌های بانکی که توسط دپارتمان خدمات مالی نیویورک انجام می‌شود، قرار می‌گیرد.”

جمینای

در 22 فوریه (3 اسفند)، مدیران اوراق بهادار کانادا (CSA) اطلاعیه‌ای را منتشر کردند که در آن از همه پلتفرم‌های معاملاتی رمزارزی می‌خواهد یک تعهد قانونی لازم‌الاجرا برای پیش‌ثبت‌نام برای ادامه فعالیت در کشور امضا کنند. در میان بسیاری از محدودیت‌ها، صرافی‌ها از اجازه دادن به مشتریان کانادایی برای خرید یا واریز استیبل کوین بدون تأیید قبلی از CSA منع خواهند شد.

“با توجه به ورشکستگی‌های اخیر که شامل تعدادی از CTP‌ها می شود، از جمله ویجر دیجیتال (Voyager Digital)، سلسیوس نتورک (Celsius Network)، گروه شرکت‌های بلاکفای (BlockFi) اف‌تی‌ایکس (FTX) جنسیس گلوبال و (Genesis Global) (رویدادهای ورشکستگی اخیر CTP)، ما در حال معرفی مفاد جدید مهم محافظت از سرمایه گذاران در فرم استاندارد PRU هستیم.”

از زمان اجرایی شدن مقررات جدید، صرافی ارزهای دیجیتال OKX اعلام کرده است که تا ژوئن 2023 (خرداد 1402) فعالیت خود را در کانادا متوقف می‌کند. در همین حال، شرکت فین تک پکسوز (Paxos) اعلام کرد که از کانادا به دلیل عدم قطعیت نظارتی خارج می‌شود. بایننس و کراکن از آن زمان اعلام کرده‌اند که تعهد پیش ثبت نام مورد نیاز برای ادامه فعالیت در کشور را ثبت کرده‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array