به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته توکن بومی شبکه بلاکچین تون یعنی تون کوین (TON) موفق شد رکورد تاریخی خود را شکسته و به کانال 8 دلار وارد شود. بسیاری از تحلیلگران این موفقیت را به بازی‌های تلگرامی نسبت می‌دهند که این روزها موج گسترده‌ای از کاربران را به سمت این شبکه هدایت می‌کنند.

همستر کامبت، پروژه بازی نام آشنای تلگرام، اعلام کرده است که تعداد کاربران آن از مرز ۱۵۰ میلیون نفر عبور کرده است. این عدد نشان‌دهنده 50 درصد افزایش نسبت به تعداد کاربران این بازی در هفته گذشته است. برای این که این آمار را بهتر درک کنید باید گفت تقریباً از هر پنج کاربر تلگرام یک نفر در این بازی ثبت‌نام کرده و منتظر عرضه رسمی این توکن در شبکه بلاکچین تون است.

گفتنی است که جوایز همستر کامبت قرار است به صورت یک ایردراپ برنامه‌ریزی شده در ماه جولای ارائه شود. بازیکنانی که در این بازی امتیاز جمع کرده‌اند، واجد شرایط شرکت در این ایردراپ خواهند بود.

نکته قابل تامل دیگر درباره جامعه رو به رشد این بازی است که کانال رسمی اطلاع‌رسانی همستر کامبت در تلگرام با بیش از 35 میلیون عضو، اکنون محبوب‌ترین کانال در این برنامه محسوب می‌شود. این محبوبیت به تلگرام محدود نبوده و کانال‌های رسمی این بازی در سایر رسانه‌های اجتماعی نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برای مثال کانال یوتیوب این بازی در حال حاضر ۲۳ میلیون و حساب X آن ۷.۷ میلیون دنبال‌کننده دارند.

موفقیت مثال‌زدنی این پروژه تا حد زیادی مرهون موفقیت اولین بازی کلیکی تلگرام یعنی نات کوین (NOT) است که پس از عرضه در شبکه بلاکچین تون، سود قابل توجهی را برای کاربران خود به همراه داشت و باعث جهش ملموس قیمت تون کوین (TON) نیز شد. بد نیست بدانید ارزش بازار نات کوین هفته پیش به بیش از 2 میلیارد دلار رسید و به جمع 60 رمزارز برتر بازار در فهرست کوین مارکت کپ وارد شد. این توکن اکنون با قیمت 0.02025 دلار معامله می‌شود.

نمودار هفتگی قیمت نات کوین (NOT)
نمودار هفتگی قیمت نات کوین (NOT)

تاثیر موفقیت توکن‌های بازی بر رشد تون کوین (TON)

افزایش توجه کاربران به توکن‌هایی که قرار است در قالب بازی‌های تلگرامی مثل همستر یا تپ سواپ (TAPSWAP) بر بستر شبکه بلاکچین تون راه‌اندازی شوند، تاثیر غیرقابل انکاری بر عملکرد توکن بومی این شبکه یعنی تون کوین (TON) داشته است. قیمت تون کوین (TON) روز جمعه پس از تجربه رشدی ۲۶ درصدی طی دو هفته، سقف تاریخی خود را در محدوده ۸.۱۳ دلار ثبت کرد. البته در حال حاضر، قیمت این دارایی با افتی چند درصدی به محدوده 7.82 دلار بازگشته است.

نمودار هفتگی قیمت تون کوین
نمودار هفتگی قیمت تون کوین (TON)

علاوه بر این، تعداد آدرس‌های فعال روزانه بلاکچین تون از ابتدای ژوئن تاکنون، غالباً از تعداد آدرس‌های فعال روزانه بلاکچین اتریوم بیشتر بوده است. طبق اطلاعات پلتفرم تحلیل داده دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، این موفقیت به لطف پایگاه کاربری ۹۰۰ میلیونی تلگرام حاصل شده است.

حرکت تلگرام در مسیر توسعه

هفته گذشته، تلگرام از یک ویژگی پرداخت دیجیتالی جدید با نام استارز (Stars) برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید رونمایی کرد که امکان خرید درون برنامه‌ای را برای کاربران تلگرام فراهم می‌کند. این اقدام به دلیل افزایش مینی اپلیکیشن‌های تلگرام و هجوم کاربران به این بازی‌ها صورت گرفته است.

منبع: cryptonews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array