به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تبلیغات انتخاباتی سال آینده آمریکا، با مبلغ 10.2 میلیارد دلار، رکورد پرهزینه‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش روزنامه CNBC، این هزینه هنگفت حتی از هزینه انتخابات تاریخی میان جو بایدن و دونالد ترامپ در سال 2020 نیز بیشتر است.

براساس پیش‌بینی‌های رسانه AdImpact، انتظار می‌رود که هزینه تبلیغات مربوط به انتخابات سال 2024 ریاست‌جمهوری آمریکا با 10 میلیارد دلار، به‌عنوان پرهزینه‌ترین دوره انتخابات در تاریخ ثبت شود.
این رقم، حدود 1 میلیارد دلار از رکورد فعلی، یعنی رقم مربوط به انتخابات سال 2020 میان بایدن و ترامپ بیشتر است.

هزینه تبلیغاتی دو دوره قبلی انتخابات، یعنی انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 جمعاً 2.6 میلیارد دلار بوده است.

انتخابات آمریکا

پرهزینه‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

به پیش‌بینی AdImpact، انتخابات سال 2024 حاکی از افزایشی 13% در هزینه‌ها نسبت به چهار سال گذشته خواهد بود. هزینه‌های تبلیغاتی شامل تبلیغات رسانه‌ای، تلویزیونی، رادیویی، ماهواره‌ای، دیجیتال و اینترنتی می‌باشد.
این رسانه پیش‌بینی کرده که حداقل 7 میلیارد دلار از هزینه انتخابات سال 2024، صرف تبلیغات تلویزیونی خواهد شد.

بیش از یک‌چهارم این هزینه هنگفت 10.2 میلیارد دلاری، یعنی حدود 2.7 میلیارد دلار این سرمایه مستقیماً از صندوق تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری تأمین خواهد شد. حدود 2.1 میلیارد دلار نیز به‌صورت کلی در انتخابات عمومی هزینه خواهد شد.

اما کنگره آمریکا (نمایندگان و مجلس سنا) نیز از هیچ کمکی مضایقه نخواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود که مجلس سنا حدود 2.1 میلیارد دلار در این دوره انتخاباتی هزینه کند و کاخ سفید نیز 1.7 میلیارد دلار از هزینه‌ها را بر عهده بگیرد.

اما انتظار می‌رود که تبلیغات ایالتی نسبت به دوره انتخاباتی سال 2022 با کمی کاهش روبه‌رو شود. با توجه به اینکه تقریباً کمتر از نیمی از کرسی‌های مجلس سنا برای دوره انتخابات در دسترس هستند؛ هزینه تبلیغات کاندیداها نیز به‌همان میزان کمتر خواهد بود. به پیش‌بینی AdImpact، تقریباً 400 میلیون دلار از سرمایه 10.2 میلیارد دلاری اولیه، صرف تبلیغات 14 کرسی سنا در سال 2024 خواهد شد.

همچنین ایالت‌ آریزونا حدود 821 میلیون دلار، ایالت پنسیلوانیا حدود 725 میلیون دلار، ایالت میشیگان 659 میلیون دلار و ایالت نِوادا حدود 576 میلیون دلار هزینه تبلیغات این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهند کرد.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array