به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فروش خودروهای برقی (EV) در حال افزایش است و در حال حاضر (2023) به 18 درصد از فروش جهانی خودرو رسیده است.

از آنجایی که رقبای جدید بازار خودروهای هیبریدی توانسته‌اند مدل‌های مقرون به صرفه‌تر با ویژگی‌های عملکردی جدیدتری را معرفی کنند، بازار خودروهای برقی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان به سوی خودروهای الکتریکی گرایش پیدا کرده‌اند.

پرفروش ترین خودروهای الکتریکی در سال 2023

در زیر، پرفروش‌ترین خودروهای تمام الکتریکی جهان از ژانویه تا آگوست 2023 ارائه شده است:

پرفروشترین مدلهای خودرو برقی 2023

همان‌طور که می‌بینیم، خودرو هیبریدی تسلا مدل Y کماکان با فروش 772,364 دستگاه، برتری خوبی نسبت به رقبا دارد. میزان فروش این مدل، بیش از دو برابر فروش پرفروش ترین خودروی تسلا مدل 3 است (364,403)

پنج خودروی برقی بعدی که بیشترین فروش را دارند، چینی هستند، از جمله سه خودرو هیبریدی BYD و آتو 3 (یا Yuan Plus بسته به بازار). خودروهای هیبریدی چین در کشورهای مختلفی از جمله آلمان، بریتانیا، ژاپن و هند به فروش می‌رسد.

در همین حال، دو مدل خودرو الکتریکی از برند Aion EV گروه خودروساز چینی GAC نیز در رتبه‌بندی قرار دارد که Aion S تاکنون 160,693 دستگاه فروخته است.

در شکل زیر، پرفروش‌ترین خودروهای برقی سراسر جهان تا اوت 2023 رتبه‌بندی شده است.

پرفروشترین خودروهای هیبریدی آمریکایی و چینی 2023

این آمار در حالی منتشر شده است که بازار چین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ سهمی معادل ۵۶ درصد از فروش جهانی خودروهای برقی را کسب کرده و با وجود کاهش ۱۲ درصدی در فروش خودروهای سواری در این بازه زمانی، همچنان با رشد ۲۹ درصدی، توانسته بود جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی حفظ کند.

با توجه به افزایش کارایی، هزینه کمتر و تغییر رفتار مصرف‌کننده، طبق پیش‌بینی‌های گلدمن ساکس، پیش‌بینی می‌شود فروش جهانی خودرو برقی تا سال 2035 نیمی از فروش کلی خودرو در سطح جهان را به خود اختصاص دهد.

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array