ایران دکونومی: پرسونال برندینگ، همان‌طور که از نام‌گذاری این اصطلاح مشخص است، این برند منحصر به اشخاص است. پرسونال برندینگ نه تنها یکی از روش‌های بازاریابی است، بلکه در این مسیر شما بازاریاب برند خودتان هستید. پرسونال برندینگ به شما و کسب‌وکارتان اعتبار بخشیده و باعث جلب احترام و اعتماد همکاران و مشتریان می‌شود.

زیگ زیگلار، نویسنده و فروشندۀ آمریکایی می‌گوید: اگر مردم شما را دوست داشته باشند، به شما گوش می‌دهند؛ اما اگر به شما اعتماد کنند، با شما معامله خواهند کرد.

البته هنوز هم بسیاری از افراد تفاوت بین برند و نام تجاری را به درستی نمی‌دانند. برند شما می‌تواند شامل نام تجاری باشد اما نام تجاری صرفاً به معنی یک برند نیست. درواقع به عبارت ساده‌تر باید گفت که برند مجموعه‌ای از اعتبارات یک شخص یا مجموعه در زمینه تجاری است و به نوعی سمبل یک کسب‌وکار به حساب می‌آید. به عبارت دیگر، برند همان چیزیست که یک کسب‌وکار را به سطح حرفه‌ای رسانده و آن را از دیگر تجارت‌های مشابه متمایز می‌کند. برند شما چیزی است که شما را منحصر به فرد می‌کند. برند ماهیت یک تجارت است.

پرسونال برندینگ

اهمیت پرسونال برند

در دورانی که محدوده توجه افراد لحظه به لحظه کوچک‌تر می‌شود، لزوم تأثیرگذاری از هر زمانی بیش‌تر است. بهترین راه برای انجام این کار، پرسونال برندینگ و ایجاد برندی موثق و به‌ یاد ماندنی است.

یک هویت مشخص و به‌یادماندنی، باعث می‌شود در تصمیم‌گیری افراد اثر بگذارید؛ چون آن‌ها نام شما را می‌شناسند و به شما اعتماد می‌کنند.

در ادامه به دلایل اهمیت این موضوع اشاره خواهیم کرد:

۱.جلب اعتماد افراد: مردم معمولاً زمانیکه به مشکلی بر می‌خورند یا نیاز به کمک افراد دارند به سراغ آشنایان و افرادی می‌روند که روی آن‌ها شناخت دارند. ساختن پرسونال برند شما را در زمره افراد شناسی قرار می‌دهد که مخاطبان با دانستن توانایی شما، به شما مراجعه می‌کنند.

۲.ایجاد تمایز: زمانیکه در خصوص توانایی‌های خود صحبت می‌کنید، برجسته کردن توانایی‌های منحصر به فرد شما، بین شما و دیگر افرادی که کار مشابه شما را انجام می‌دهند، برای شما مزیت رقابتی ایجاد می‌کند و شما را متمایز از دیگران در خاطر افراد می‌سپارد، مثلاً اگر شما مجری هویت بصری برنامه‌ها باشید و در کنار آن کار خبرنگاری انجام می‌دهید، داشتن روحیه پرسشگری باید در پرسونال برند شما لحاظ شود.

۳.بهتر دیده شدن: طبق آمار، ۶۵ درصد مردم از اینترنت به‌عنوان اولین منبع برای یافتن اطلاعات دربارهٔ سایر افراد استفاده می‌کنند. پس در کنار ساختن برند خود، به ساختن برند دیجیتال خود نیز بپردازید. برندسازی شخصی کمک می‌کند تا خودتان را به بهترین شکل ممکن معرفی کنید. به زبان ساده‌تر، کمک می‌کند اطلاعات و روایت‌ها دربارهٔ شما و اهدافتان را به‌خوبی کنترل کنید.

۴.ایجاد فرصت‌های مختلف: یک برند شخصی، ترکیبی منحصر به فرد از مهارت‌ها و تجربیات شماست و باعث شکوفا شدن خود واقعی شما می‌شود. برند شخصی، شما را منحصر به فرد و متمایز از دیگران می‌کند. زندگی در فضای رقابتی دنیای امروز باعث شده که افراد زیادی برای مشاغل، مشتریان و فرصت‌های مشابه رقابت کنند. برای متمایز شدن از دیگران، پرسونال برندینگ و داشتن یک برند شخصی قوی از ضروریات به شمار می‌آید.

پرسونال برندینگ
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array