به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، موج نارضایتی کشاورزان در سراسر اتحادیه اروپا به دلیل هزینه‌های بالا، رقابت خارجی و تشریفات اداری در بخش کشاورزی به اسپانیا رسیده است.

دولت اسپانیا اعلام کرد که به کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی و درگیری‌های جاری در اوکراین غرامت پرداخت خواهد کرد. این بیانیه در حالی منتشر شد که کشاورزان این کشور به اعتراضات جاری در سراسر اتحادیه اروپا علیه آنچه که آنها به عنوان هزینه‌های بالا، بوروکراسی بیش از حد و رقابت کشورهای غیر اتحادیه اروپا در بخش کشاورزی می‌دانند، پیوستند.

به گفته وزارت کشاورزی اسپانیا، بسته کمکی به مبلغ تقریباً 269 میلیون یورو (288 میلیون دلار) به حدود 140,000 کشاورز تولید کننده برنج و گوجه فرنگی و همین طور به مزارع کشاورزی که فقط به آب باران برای آبیاری متکی هستند پرداخت خواهد شد. در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این وزارتخانه آمده است، هدف این یارانه‌ها جبران مشکلات ناشی از خشکسالی و پیامدهای جنگ اوکراین عنوان شده است.

اسپانیا از خشکسالی جدی ناشی از موج های گرما و تقریباً سه سال کاهش بارندگی رنج می‌برد. از سوی دیگر، مانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، اسپانیا نیز بحران انرژی را تجربه می‌کند که عمدتاً ناشی از تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه ایجاد شده است.

کشاورزان اسپانیایی روز سه‌شنبه (17 بهمن) در سراسر این کشور تظاهرات کردند و با مسدودسازی راه‌ها، باعث اختلال در ترافیک چندین منطقه شدند؛ همچون کشاورزان لهستان، فرانسه، بلژیک، هلند، ایتالیا و پرتغال، آنها نیز خواستار کمک دولتی، بوروکراسی کمتر از سوی بروکسل و کنترل شدیدتر بر واردات از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند.

محصولات کشاورزی ارزان اوکراین، پس از لغو تعرفه‌های وارداتی از این کشور توسط بروکسل، بازارهای اتحادیه اروپا را هدف گرفت و باعث کاهش قیمت محصولات داخلی این کشورها شد.

کشاورزان همچنین ادعا می‌کنند که قوانین اتحادیه اروپا برای حفاظت از محیط زیست، قدرت رقابتی آنها را نسبت به تولیدکنندگان خارج از اتحادیه اروپا پایین می‌آورد. آنها استدلال می‌کنند که مقررات، همراه با هزینه‌های بالای سوخت و انرژی، کسب سود را برای آنها دشوار کرده است.

منبع: ground

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array