به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اسپیس ایکس (SpaceX) قبول کرده است دوج کوین (DOGE) را به عنوان گزینه پرداخت هزینه‌های زمان‌بندی مجدد ماموریت فضایی DOGE-1 به ماه بپذیرد. ساموئل رید (Samuel Reid)، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی کانادایی Geometric Energy Corporation (GEC) ضمن اعلام خبر این معامله اظهار داشت که شرکت وی مبلغی را به صورت رمزارز دوج کوین (DOGE) به اسپیس ایکس پرداخت کرده است تا ماموریت DOGE-1 را پس از تاخیر به‌وجود آمده در برنامه اولیه، بار دیگر برنامه‌ریزی کند.

چالش‌های فنی و برنامه‌های آتی ماموریت فضایی DOGE-1

این مأموریت که در ابتدا قرار بود در سال 2022 با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به عنوان محموله پرتاب شود، به دلیل آماده نبودن ماهواره برای پرتاب به موقع Intuitive Machines IM-1 به تعویق افتاد.

رید تصریح کرد که قرارداد جدید شامل هزینه رزرو مجدد بوده است که به صورت دوج کوین پرداخت شده است و بسته به زمانی که ماهواره از Exobotics UK به Maverick Space در ایالات متحده فرستاده می‌شود، ماهواره DOGE-1 را برای ماموریتی پس از IM-1، آماده می‌کند.

دوج کوین (DOGE) اسپیس ایکس

علیرغم تاخیر قبلی، رید نسبت به موفقیت ماموریت DOGE-1 خوش‌بین است. رید در آن زمان در یک گفتگوی زنده توضیح داد: “این تاخیر به این معنی نیست که DOGE-1 پرتاب نمی‌شود”. وی توضیح داد که به تعویق افتادن این ماموریت به دلیل تکمیل نشدن الزامات رادیویی و ماهواره‌ای بوده است و نه عدم تعهد یا توانایی کافی برای انجام آن.

بی‌شک هدف GEC از این سطح از شفافیت و ارتباطات، اطمینان دادن به علاقه‌مندانی است که مشتاقانه در انتظار پیشرفت این ماموریت هستند.

لازم به ذکر است که اسپیس ایکس در ابتدا خبر برنامه‌های خود برای پرتاب این ماهواره به ماه را در سال 2021 اعلام کرد و ارز دیجیتال دوج کوین را به عنوان گزینه پرداخت کامل هزینه‌های این مأموریت پذیرفت. این نشان‌دهنده گامی رو به جلو برای افزایش کاربردهای این ارز دیجیتال فراتر از مدار زمین بوده و هدف آن ایجاد مبنایی برای تجارت‌های بین سیاره‌ای است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array