به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چالش‌های طلا همچنان ادامه دارد، زیرا طلا در زیر سطوح مقاومت حرکت می‌کند اما پتانسیلی از خود نشان می‌دهد که حکایت از صعود بالقوه فراتر از اوج‌های اخیر دارد.

طلا در اوایل جلسه معاملاتی روز چهارشنبه (18 بهمن) تلاش کرد روند صعودی خود را ادامه دهد اما متوقف شد. فلز زرد در خط روند صعودی خود و پس از رسیدن به بالاترین سطح دو روزه خود در 2042 دلار، به مقاومت کانال 2045 دلار برخورد کرده و روند عکس در پیش گرفت؛ گرچه در پایین‌ترین سطح روز (2031 دلار) حول حمایت میانگین متحرک 20 روزه (MA 20) پشتیبانی و تثبیت شد.

چیزی که این موقعیت به ما می‌گوید؛ این است که طلا در حالی که تلاش می‌کند در سمت صعودی حرکت کند، در موقعیتی نامطمئن باقی مانده است. سناریو نزولی در حال حاضر محتمل‌ترین سناریو به نظر نمی‌رسد؛ زیرا نشانه‌های کمی از بهبود تقاضا در کوتاه‌مدت وجود دارد. به این ترتیب، طلا همچنان نشانه‌های کوچکی از تقویت را نشان خواهد داد.

یک رالی تعیین کننده بالاتر از اوج اخیر (2042 دلار) برای تعیین جهت طلا مورد نیاز است

یک رالی تعیین کننده بالاتر از اوج چهارشنبه (18 بهمن) و به دنبال آن یک کلوز روزانه بالای آن، شروع به شفاف سازی روند طلا خواهد کرد. پس از آن فلز گرانبها به بالای خط روند باز می‌گردد و این منعکس کننده افزایش تقاضا خواهد بود.

تحلیل و بررسی طلا 19 بهمن 1402

بالاترین نوسان اخیر در 2065 دلار هدف بعدی فلز زرد خواهد بود که انتظار می‌رود به راحتی از آن فراتر رود. نقطه B در نمودار، منطقه هدف بالاتر بعدی را در 2088 نشان می‌دهد. علاوه بر این، یک هدف اولیه از الگوی ABCD مشتق شده است که در 2117 کامل می‌شود و منطقه هدف احتمالی بعدی را در B مشخص می‌کند.

همچنین بررسی مکان فعلی طلا در نمودار نسبت به سطح قیمت کلیدی بلندمدت نیز مهم است. طلا اخیراً تا حد زیادی در اطراف سطح قیمت کلیدی 2031 (خط آبی روشن) معامله شده است. این سطح، محدوده بالای عملکرد قیمت را از آگوست 2020 تا کنون مشخص می‌کند؛ جالب است که این سطح در حال حاضر برای پایین‌ترین سطح عملکردی طلا وارد بازی شده است. علاوه بر این، هر یک از قیمت‌های بسته شدن سه ماه گذشته بالاتر از سطح قیمت 2031 بوده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array