به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کارمندان کمپانی موظف هستند در اولین فرصت برای ادامه فعالیت‌های کاری خود به دفاتر کار این مجموعه بازگردند.

کمپانی Zoom، متخصص در حوزه خدمات مربوط به ویدیو کنفرانس از برخی از کارمندان خود خواسته است که به‌صورت مرتب در دفاتر کار خود حاضر شوند. این تصمیم از سوی کمپانی Zoom باعث تعجب بسیاری شده است؛ خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه خودِ مقوله “دورکاری” چقدر برای کمپانی Zoom منفعت داشته است!

سال گذشته، این کمپانی اعلام کرده بود که چیزی کمتر از 2% از کل کارکنان آن به‌صورت حضوری مشغول به‌کار بوده‌اند؛ اما با تصمیمات اخیر به‌نظر می‌رسد موج عظیم دورکاری کارمندان رسماً از بین رفته است.

کمپانی Zoom، که یکی از پرمنفعت‌ترین دوره‌های کاری خود را به‌دلیل دورکاری کارمندان کمپانی‌های مختلف در سراسر جهان پشت‌سر گذاشته است؛ حالا رسماً به دورکاریِ کارکنان خود پایان داده و از آنها خواسته تا در محل کار خود حاضر شوند. به گفته۱ مؤسس این کمپانی، اریک یوان، کارکنانی که در فاصله 50 مایلی (80 کیلومتری) هریک از دفاتر کار Zoom ساکن هستند؛ باید حداقل 2 روز در هفته به‌صورت حضوری در این دفاتر کار کنند.

سخنگوی این کمپانی در بیانیه‌ای رسمی گفت: “به عقیده ما، پیروی از یک روش ترکیبی بهترین نتیجه ممکن را برای کارمندان و ما به ارمغان خواهد آورد. ما در کمپانی Zoom باور داریم که کارمندانی که محل سکونت آن‌ها به دفاتر کاری نزدیک است؛ با حضور دو روز در هفته‌ای در محل کار و تعامل با همکاران و اعضای تیم خود بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان خواهند داد.”

او ادامه داد: “به‌عنوان کمپانی‌ای که امکان دورکاری را برای کارمندان سراسر جهان تسهیل کرده است؛ ما باید به طریق سازنده‌تری از ابزارهای در اختیار خود بهره بگیریم و به خدمت‌رسانی ادامه دهیم.”

Zoom

پارادوکس عجیب دورکاری در کمپانی Zoom

بسیاری دیگر از کمپانی‌ها نیز با پایان دادن به فرهنگ دورکاری، از کارمندان خود خواسته‌اند تا در محل کار حاضر شوند. اما تغییر عقیده کمپانی Zoom، با توجه به نقش پررنگی که تکنولوژی این شرکت در دورکاری دیگر کارمندان ایفا کرده است بسیار تعجب‌برانگیز است.

سرویس ویدیو کنفرانس کمپانی Zoom به‌قدری در دوران همه‌گیری کرونا در جهان فراگیر شده بود که کلمه “Zoom/زوم”، اصطلاحاً به عمل “ارتباط گرفتن با همکاران از طریق تماس تصویری” اطلاق می‌‌شد!

ارزش سهام کمپانی Zoom در طی دوران همه‌گیری کرونا به‌علت خانه‌نشین شدن میلیون‌ها کارمند در سراسر جهان و استفاده از سرویس‌ ویدیو کنفرانس این کمپانی برای انجام وظایف خود؛ تقریباً 6 برابر شد.
اما در سال 2021، نرخ کسب درآمد این کمپانی با افت مواجه شده و ارزش سهام آن نیز کاهش یافت.

داده‌های بازاریابی کمپانی Zoom حاکی از آن هستند که ساعات کاری انعطاف‌پذیر برای کاربران به‌اندازه پاداش نقدی ارزشمند است. براساس پرسشنامه‌ درون‌سازمانی این کمپانی، بیش از 43% از کارمندان باور دارند که ساعات کاری انعطاف‌پذیر (دورکاری + کار حضوری) نمایانگر امتیازی ویژه نیست، بلکه یک استاندارد و انتظاری طبیعی و به‌جا برای کارکنان است.

همچنین 70% از کارمندان بیان کرده بودند که تمایل دارند شغل فعلی خود را رها کرده و در محیطی که دارای ساعات کاری انعطاف‌پذیر و امکان دورکاری است؛ مشغول به‌کار شوند.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array