به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی متا در اقدامی جنجالی درباره قانون دورکاری خود تغییر رویه داده و از این پس خواستار حضور 3 روز در هفته کارمندان در محل کار است.

بر اساس بیانیه متا، کارمندان باید از تاریخ 5 سپتامبر (14 شهریور) 3 روز در هفته در محل کار خود حاضر شوند. این قوانین جدید با قوانینی که کمپانی متا در اوج دوران همه‌گیری کرونا تصویب کرده بود بسیار متفاوتند.

به گزارش منبعی آگاه، همه کارمندان یادداشتی حاوی این خبر در روز پنجشنبه هفته گذشته دریافت کرده بودند. سخنگوی رسمی متا در متن ایمیل خود رسماً این خبر را تأیید کرد و گفت که کارمندان 3 روز در هفته ملزم به حضور در محل کار هستند و دوران دورکاری به پایان رسیده است.

تاثیر دورکاری در عملکرد و بهره‌وری کارکنان

در یادداشتی رسمی که توسط متا نوشته شده و برخی منابع خبری معتبر به آن دست یافته بودند؛ به این نکته تأکید شده که “حضور جدی‌تر در محل کار برای برخی از کارمندان تغییر بزرگی خواهد بود و تعدادی حتی شاید نیاز به معاوضه داشته باشند؛ اما حضور در اداره، باعث تقویت روحیه همکاری هنگام کار در کنار دیگر اعضای تیم خواهد شد. این تغییر برای ساختن آینده به دستان ما بسیار ضروری است.”

یکی از کارمندان به منابع خبری اعلام کرده که کارکنانی که صرفاً در سِمت شغلیِ دورکاری و در محلی استخدام شدند که متا در آن دفتر کار حضوری ندارد، تحت‌تأثیر این قانون قرار نمی‌گیرند.

همچنین سخنگوی رسمی متا این اطمینان‌خاطر را داد که این قانون شامل کارمندانی که در حال حاضر دورکار هستند نمی‌شود.

دورکاری

سخنگوی متا گفت: “ما به تقسیم عادلانه حجم وظایف کاری معتقدیم و همچنین باور داریم که کارمندان قادرند هم از خانه و هم از محل کار، وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند. همچنین ما در متا متعهد به اصلاح مداوم مدل کاری خود هستیم تا همکاری، روابط و فرهنگ لازم برای کارمندان را برای انجام بهترین نسخه از عملکرد کاری خود تقویت کنیم.”

تغییر رویه کاری متا از دورکاری به الزام حضور در محل کار، تغییری مناسب و به موقع برای این کمپانی محسوب می‌شود؛ با توجه به اینکه در دوران همه‌گیری کرونا، متا تماماً پذیرای فرهنگ دورکاری شده بود و حتی مارک زاکربرگ، مؤسس این کمپانی نیز به‌صورت دورکاری به وظایف خود ادامه می‌داد و متا فضای ادارات خود را به‌طرز چشمگیری کاهش داده بود.

در مصاحبه ماه قبل مارک زاکربرگ، او اظهار امیدواری کرده بود که بتواند استراتژی کاری بلندمدت خود را به‌گونه‌ای شکل دهد که تا پایان این دهه؛ حجم کاری به‌طور متعادل میان کارمندان دورکار و کارمندان حاضر در محل کار تقسیم شود.

حتی یکی از محصولات پرسروصدای خود کمپانی متا، تکنولوژی متاورس، قرار بود در این زمینه راهگشا باشد و دریچه‌ای جدید بر دنیای دورکاری کارمندان باز کند.

اما در سال جاری و با اعمال شدن دو دوره تعدیل نیروی گسترده در متا، این کمپانی اظهار کرد که چارچوب‌های خود را در رابطه با دورکاری کارمندان مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.

در یادداشت ماه مارچ زاکربرگ که در آن تعدیل نیروی 10 هزار نفر از کارمندان متا اعلام شده بود، مدیرعامل این کمپانی به این نکته اشاره کرده بود که براساس تحقیقات صورت‌‌گرفته “مهندسین تازه‌کار در ابتدای مسیر کاری خود هنگام حضور در محل کار و تمرکز بر وظایف کاری در کنار دیگر اعضای تیم به مدت 3 روز در هفته، عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داده‌اند.”

مترجم: تارا هدایتی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array