به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اپلیکیشن ارزهای دیجیتال و معاملات سهام رابینهود (Robinhood) اعلام کرد که به پشتیبانی از کاردانو، پالیگان و سولانا پایان می‌دهد. همه توکن‌هایی که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در اقدامات قانونی اخیر خود علیه صرافی‌های ارز دیجیتال بایننس و کوین بیس به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده برچسب‌گذاری شده‌اند.

رابینهود در به‌روزرسانی 9 ژوئن (19 خرداد) اعلام کرد که پس از بررسی از 27 ژوئن (6 تیر) به پشتیبانی از این سه توکن پایان می‌دهد. در یک تاپیک توییتری، این شرکت به طور خاص اقدامات SEC را به عنوان دلایل حذف از لیست ذکر کرد و گفت که شکایت‌های کوین بیس و بایننس عدم قطعیت را در پیرامون توکن‌ها که تنها سه مورد در مواردی که رابینهود از آنها پشتیبانی می‌کرد، ایجاد کرد.

رابینهود گفت: “ما به آینده کریپتو اعتقاد داریم و به حمایت از شفافیت مقرراتی در ایالات متحده ادامه خواهیم داد تا مشتریان بتوانند با اطمینان بیشتری در بازار شرکت کنند.”

“در اوایل این هفته، SEC از شرکت‌های ارز دیجیتال بایننس و کوین بیس شکایت کرد. SEC ادعا کرده است که تعدادی از ارزهای دیجیتال که در آن پلتفرم‌ها معامله می‌شوند، اوراق بهادار ثبت نشده هستند، از جمله سه مورد که در حال حاضر در رابینهود کریپتو پشتیبانی می‌شوند.”

— Robinhood (@RobinhoodApp) 9 ژوئن 2023

در 5 ژوئن (15 خرداد)، SEC شکایتی علیه بایننس به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده تنظیم کرد. رگولاتور اتهامات مشابهی را علیه کوین بیس یک صرافی رمزارزی ایالات متحده دنبال کرد و از 13 توکن از جمله کاردانو، پالیگان و سولانا به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده نام برد.

دن گالاگر (Dan Gallagher)، کمیسیونر سابق SEC و رئیس انطباق حقوقی و افسر امور شرکتی رابینهود در جلسه استماع کنگره در 6 ژوئن (16 خرداد) شهادت داد که رویکرد فعلی برای فعالیت به عنوان یک رابط، فروشنده ثبت شده در ایالات متحده مانند مسیر نادرست رمزارزی است. او افزود که مسیری که توسط SEC برای شرکت‌های رمزارزی تعیین شده بود، حتی زمانی که رابینهود تلاش کرد، دشوار بود.

گالاگر گفت: در ماه مارس (اسفند 1401) به طور خلاصه به ما گفته شد که این روند به پایان رسیده است و ما هیچ نتیجه‌ای از این تلاش نخواهیم دید.

موارد SEC خشم بسیاری از کاربران کریپتو را برانگیخته است که به تناقضات در رویکرد تنظیم کننده برای مدیریت شرکت‌های دارایی دیجیتال اشاره کرده‌اند. به عنوان مثال، شکایت علیه کوین بیس ادعا می‌کند که صرافی از سال 2019 (1398) به عنوان یک کارگزار امنیتی ثبت نشده فعالیت می‌کند، در حالی که این شرکت نیز در آوریل 2021 (فروردین 1400) عمومی شد.

بایننس آمریکا و چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس نیز در پرونده‌های SEC علیه صرافی‌های رمزارزی به دلیل نقش ادعایی آنها در پیشنهادات ثبت‌نشده و فروش توکن‌ها، از جمله BNB، نام برده شدند. این نهاد آمریکایی در 8 ژوئن (18 خرداد) اعلام کرد که سپرده‌های دلاری آمریکا را در پاسخ به تاکتیک‌های تهاجمی SEC به حالت تعلیق در می‌آورد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array