به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت دوج کوین (DOGE) روز سه‌شنبه با 20 درصد افزایش هفتگی منطقه مقاومت 0.068 دلار را شکست و از آن زمان تاکنون در همین محدوده در نوسان است. در پی این رشد قابل توجه در عرض کمتر از چند روز، کارشناسان به بحث درباره تاثیر افزایش تقاضای نهنگ‌ها بر حرکات قیمت این ارز دیجیتال در آینده پرداختند.

دوج کوین (DOGE) رقبا را پشت سر گذاشت

پس از اینکه قیمت محبوب‌ترین میم کوین بازار روز 14 اکتبر (22 مهر)، به پایین‌ترین سطح ماهانه خود یعنی 0.057 دلار سقوط کرد، این رمزارز جایگاه خود در لیست 10 رمزارز برتر بازار را به سولانا واگذار کرد. پس از آن با حضور مجدد نهنگ‌ها، در بازه زمانی 14 تا 23 اکتبر (22 مهر تا 1 آبان)، دوج کوین (DOGE) شاهد افزایش 20 درصدی قیمت خود بود. این رقم اکنون به بیش از 22 درصد افزایش یافته است. داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که روز 15 اکتبر (23 مهر)، 599 تراکنش بزرگ توسط نهنگ‌ها پردازش شده است. به عقیده تحلیلگران علاقه مجدد نهنگ‌ها به بزرگترین میم کوین بازار عامل مهمی در تعیین مسیر حرکت آن محسوب می‌شود.

در ادامه این روند، روز 24 اکتبر، دوج کوین شاهد 1420 تراکنش نهنگ بود که بالاترین رقم ثبت شده از تاریخ 25 جولای (3 مرداد) تاکنون به‌شمار می‌رفت. معیار تراکنش‌های انجام شده توسط نهنگ‌ها می‌تواند به دلایل مختلف به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر گرفته شود.

تراکنش های بزرگ دوج کوین

اندیکاتوری بحرانی برای دوج کوین (DOGE)

معیار تراکنش‌های بزرگ انجام شده توسط نهنگ‌ها در وهله اول نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه گذاران بزرگ به خرید این دارایی بوده و به‌نوبه‌خود می‌تواند حس اعتماد را میان سرمایه گذاران تقویت کند. علاوه بر این، نقدینگی تامین شده به واسطه این معاملات بزرگ می‌تواند به سرمایه گذاران اجازه دهد تا معاملات خود را با کارایی بیشتر و با قیمت‌های مطلوب انجام دهند.

درست است که در این دوره، قیمت دوج کوین به سرعت بیش از 20٪ بهبود یافت، ولی هنوز مشخص نیست که آیا نهنگ‌ها موقعیت خود را مستحکم می‌کنند یا به تلاش برای دریافت سود بیشتر ادامه می‌دهند. علاوه بر این، این میم کوین اکنون با قیمتی بالاتر از میانگین 60 روزه خود معامله می‌شود و این احتمال وجود دارد که هولدرها برای دریافت سود بیشتر دست به فروش دسته جمعی بزنند.

البته آخرین داده‌های به‌دست‌آمده از دفتر سفارش 10 صرافی برتر ارزهای دیجیتال، از جمله بایننس و کوین بیس، می‌تواند نشان دهد که با وجود قیمت‌های بالای فعلی، هنوز تقاضای بالایی برای توکن‌های DOGE در بازار وجود دارد. به بیان دقیق‌تر، سرمایه گذاران برای خرید 782 میلیون واحد DOGE سفارشات فعالی را ثبت کرده‌اند، این در حالی است که مجموع سفارشات فروش فعال برای 740 میلیون واحد DOGE ثبت شده است.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه دوج کوین؛ منبع: coinmarketcap

آنچه در شرایط فعلی مشخص است این است که میم کوین محبوب بازار به لطف حضور پررنگ نهنگ‌ها و همگام با موج صعودی گسترده بازار در مسیر رشد قرار گرفته و در حال حاضر با جهش قابل توجه 7.5 درصدی در تایم فریم روزانه با قیمت 0.71 دلار ترید می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: en.coin-turk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array