به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز سوم جولای (12 تیر)، نزدک اعلام کرد که بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان یعنی بلک‌راک (BlackRock)، بار دیگر درخواست خود برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین را ثبت کرده است. در پرونده جدید، جزئیاتی مانند “توافق نظارت مشترک” با صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی کوین بیس اضافه شده است.

این خبر کافی بود تا سهام کوین بیس و بازار ارزهای رمزپایه امروز دوباره شاهد روندی افزایشی باشند.

مشارکت کوین بیس با بلک‌راک

بلک‌راک یکی از چندین شرکت مدیریت دارایی است که مجبور شده است برای درخواست‌ ETF خود دوباره تلاش کند، زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ادعا کرده بود که برنامه‌های ارائه شده توسط نزدک و بورس اختیار معامله شیکاگو (Cboe) از طرف آنها “ناکافی” بوده است.

در پرونده جدید تصریح شده است که نزدک «انتظار دارد داده‌های بازار مربوط به سفارش‌ها و معاملات را از کوین بیس دریافت کند» که براساس گزارش‌ها، در صورت تأیید، از آن برای نظارت بر معاملات ETF اسپات بیت‌کوین بلک‌راک استفاده خواهد کرد.

هفته گذشته بورس اختیار معامله شیکاگو برای چندین شرکت دیگر ازجمله Fidelity، WisdomTree، VanEck و Invesco  که به دنبال راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسپات بیت کوین (BTC) بودند، درخواست مجدد صادر کرده است. جالب اینجاست که همه این شرکت‌ها از صرافی کوین بیس به عنوان شریک نظارتی خود نام برده‌اند.

افزایش سهام کوین بیس

در واکنش به این خبر، سهام کوین بیس در آخرین جلسه معاملاتی بازار سهام آمریکا حدود 12 درصد افزایش یافت. بر اساس گزارش MarketWatch، در نتیجه این افزایش، سهام COIN در معاملات پس از بازار روز 4 جولای با قیمت 80.98 دلار معامله شده است.

ارزش سهام کوین بیس

لازم به ذکر است که سهام این شرکت در سال 2023 همزمان با احیای بازارهای ارزهای دیجیتال، عملکرد خوبی داشته است به‌طوری که از ابتدای سال 140 درصد افزایش را به ثبت رسانده است. در همین مدت، ارزش بازار کریپتو حدود 52 درصد رشد داشته است.

در حال حاضر، ارزش بازار کریپتو به 1.26 تریلیون دلار رسیده است و بیت کوین همچنان با مقاومت سنگین 31000 دلاری دست و پنجه نرم می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array