به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فناوری بلاکچین همچنان راه خود را به جریان اصلی باز می‌کند، زیرا بسیاری از شرکت‌ها آن را به عنوان بخشی از عملیات خود می‌پذیرند. با فشار برای پذیرش، نیاز همزمان به آموزش بیشتر در مورد فناوری وجود دارد.

همکاری جدیدی که در 2 مارس (11 اسفند) بین شبکه بلاکچین پالیگان (Polygon) و مرسی کورپس ونچرز (Mercy Corps Ventures) بازوی سرمایه‌گذاری سازمان بشردوستانه مرسی کورپس (Mercy Corps) اعلام شد، بر ارائه آموزش و فرصت‌های بلاکچین به جوامع محروم متمرکز است.

طبق این اعلامیه، مشارکت جدید سه هدف اصلی در تلاش برای آوردن راه‌حل‌های بلاکچین و وب 3 به «جوامع سنتی محروم» دارد.

این اهداف شامل تأمین مالی آزمایش‌های بلاکچین است که دسترسی به سیستم مالی را امکان‌پذیر می‌سازد، هکاتون‌های بلاکچین با توسعه‌دهندگانی که به کاربران در بازارهای نوظهور خدمات ارائه می‌کنند، و ایجاد یک نمایشگاه راه‌اندازی بلاکچین در مناطقی که مرسی کورپس وجود دارد.

مرسی

شرکا بر این باورند که این تلاش‌ها می‌تواند به «ارائه جلسات آموزشی و اطلاعاتی برای مؤسسات آموزشی محلی، سازمان‌های غیردولتی و سایر سازمان‌هایی که به دنبال بهبود عملیات از طریق فناوری بلاکچین هستند، کمک کند.

ماه گذشته، مرسی کورپس ونچرز فور گود فاوند (Mercy Corps Ventures Crypto for Good Fund II) خود را راه‌اندازی کرد که هدف آن راه‌اندازی مجموعه‌ای از آزمایش‌ها با استفاده از فناوری بلاکچین برای مشارکت مالی جهانی و انعطاف‌پذیری بیشتر در مورد آب و هوا است. اولین تکرار این صندوق در سال 2022 با تقریباً 200 متقاضی راه‌اندازی شد.

با توجه به زلزله اخیر که بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را ویران کرد، مرسی کورپس در یک سری کمک‌های مالی از سوی جامعه ارزهای دیجیتال برای ارسال کمک مشارکت داشت.

مرسی

مرسی کورپس گزارش داد که یک تقسیم 50/50 از وجوه اهدایی توسط صرافی ارزهای دیجیتال بایننس دریافت کرده است که در آن زمان در مجموع حدود 60,000 دلار بود.

 

“از جامعه بایننس برای حمایت شما از کسانی که تحت تأثیر ویرانی شمال غرب سوریه قرار گرفته اند، سپاسگزاریم.”

— مرسی کورپس (@mercycorps) 14 فوریه 2023

 

علاوه بر این، ریپل توییت کرد که با توجه به این حادثه XRP را به ارزش 1 میلیون دلار اهدا خواهد کرد و مرسی کورپس را به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان وجوه معرفی کرد.

مرسی کورپس در توییتی به این کمک پاسخ داد و از ریپل برای حمایت از تیم‌هایش در شمال غرب سوریه تشکر کرد. کمک‌های مالی در ارزهای دیجیتال در زمان بحران اخیراً به عنوان راهی برای افزایش سرعت و دسترسی به وجوه مورد نیاز ثابت شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array