به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، افزایش فعالیت کاربران در راه حل مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم یعنی پالیگان (Polygon) در ماه مارس (اسفند 1401) باعث شد که این شبکه به دومین شبکه بزرگ بازی بلاکچین از نظر کیف پول‌های فعال منحصر به فرد (UAW) تبدیل شود.

بر اساس «گزارش بازی‌های بلاکچین» که توسط پلتفرم تحلیلی برنامه غیرمتمرکز(DApp) دپ رادارمنتشر شده است، تعداد UAW‌هایی که با بازی‌ها در پالیگان درگیر هستند در ماه مارس به 138081 رسید که نشان‌دهنده افزایش 53 درصدی نسبت به فوریه (بهمن 1401) است.

این رقم پالیگان را به‌ترتیب با 84000 و 80000 کیف پول‌های فعال منحصر به فرد از رتبه‌های سوم و چهارم هایو (Hive) و زنجیره بایننس (BNB Chain) جلوتر قرار می‌دهد، در حالی که وکس (Wax) رتبه اول را با 314000 کیف پول‌های فعال منحصر به فرد دارد.

پالیگان، یک بلاکچین که قبلاً برای دیفای برنامه‌های غیرمتمرکزشناخته شده بود، در این ماه از هایو پیشی گرفت و جایگاه دوم را به دست آورد. این یک نشانه مثبت برای پالیگان است، زیرا اکنون به عنوان یک بلاکچین بازی به رسمیت شناخته شده است.

پالیگان

مقدار قابل توجهی از افزایش UAW در پالیگان مربوط به بازی هانترز آنچین (Hunters On-Chain) توسط بوملند (BoomLand) است که طبق داده‌های دپ رادار (DappRadar) تنها در 30 روز گذشته شاهد افزایش بیش از 17000 درصدی UAW بوده است.

هانترز آنچین که در ژانویه (دی 1401) راه اندازی شد، اقتباسی از وب 3 از بازی موبایل بوملند، هانت رویال (Hunt Royale) است. این یک بازی نقش آفرینی رایگان با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ظاهر و سبک مشابه ماینکرافت (Minecraft) است.

در 9 مارس (18 اسفند 1401)، بازی شاهد بالاترین تعداد UAW در تمام دوران بود که در حدود 55300 بود.

پالیگان

کیف پول‌های فعال منحصر به فرد هانترز آنچین. منبع: DappRadar

 

مشخص نیست که چه چیزی باعث افزایش علاقه به بازی در ماه گذشته شد، اگرچه پیش بینی فروش NFT درون بازی در 31 مارس (11 فروردین 1402) ممکن است یکی از عوامل موثر باشد.

با نگاهی گسترده‌تر، این گزارش خاطرنشان کرد که تمام فعالیت‌های بازی‌های زنجیره‌ای در ماه مارس با 3.33 درصد کاهش به 741567 کیف پول فعال منحصر به فرد روزانه (dUAW) رسیده است. با این حال، بازی‌ها 45.6 درصد از فعالیت‌های صنعت دپ را در سه ماهه اول 2023 تشکیل می‌دهند.

در چند ماه گذشته، حرکت صعودی پالیگان به ویژه در رابطه با NFTها، بازی ها و متاورس ایجاد شده است.

تاکنون، پالیگان لبز یا همان آزمایشگاه‌های پالیگان (Polygon Labs)، تیمی که در پشت شبکه قرار دارد، فهرست بلندبالایی از شراکت‌های نام‌های بزرگ مانند وارنر موزیک (Warner Music)، استارباکس (Starbucks)، آدیداس (Adidas) ،ردیت (Reddit) و ادوبی (Adobe) را برای توسعه و میزبانی پروژه‌های NFT ثبت کرده است.

این تیم همچنین با موفقیت در 27 مارس (7 فروردین 1402) معادل ماشین مجازی اتریوم منبع باز پالیگان (Polygon) را با دانش صفر (zero-knowledge rollup) راه‌اندازی کرد. گفته می‌شود که این امکان را به DAppها می‌دهد تا از طریق دسته‌بندی تراکنش‌ها مقیاس پذیر شوند و عملکرد بالاتر را ایجاد کنند و در عین حال هزینه‌های گس را برای انجام تراکنش‌ها در شبکه کاهش دهند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array