به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بایننس به نامه‌ای از سناتورهای ایالات متحده از اوایل ماه مارس (اواسط اسفند) پاسخ داده است که در آن اطلاعاتی در مورد عملیات صرافی ارز دیجیتال در این کشور از جمله ترازنامه آن درخواست شده بود.

بر اساس گزارشی در 18 مارس (27 اسفند)، پاسخ بایننس شامل داده‌های مالی درخواستی نمی‌شود. بلومبرگ از منبعی ناشناس دریافت که علیرغم حذف این نامه، این صرافی اطلاعات را برای تنظیم کننده یا قانونگذاران ایالات متحده ارسال کرده است.

در سند 14 صفحه‌ای، پاتریک هیلمن (Patrick Hillman)، مدیر ارشد استراتژی بایننس، به تاریخچه انطباق صرافی می‌پردازد و اشتباهات قبلی را تشخیص می‌دهد و ادعا می‌کند که این شرکت در سال‌های گذشته سیاست‌های محکمی برای مشتری خود و مبارزه با پولشویی ایجاد کرده است. با این حال، این پاسخ نتوانست نگرانی‌های سناتور در مورد عدم شفافیت بایننس را برطرف کند.

آمریکا

هیلمن در این نامه خاطرنشان کرد:

بایننس از ابزارهای داخلی و ابزارهای فروشندگان شخص ثالث معتبر برای اسکن تراکنش‌ها و پروفایل‌های کاربر در زمان واقعی استفاده می‌کند، بین آگوست 2021 تا نوامبر 2022 (مرداد 1400 تا آبان 1401)، بایننس بیش از 54000 تراکنش را در نتیجه هشدارهای نظارت بر تراکنش متوقف کرد.

در 2 مارس (11 اسفند)، سه سناتور آمریکایی به رهبری الیزابت وارن (Elizabeth Warren) نامه‌ای به چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به “CZ”، مدیر عامل بایننس و برایان شرودر، مدیر عامل بایننس آمریکا ارسال کردند و نگرانی‌هایی را در مورد فعالیت‌های بایننس مطرح و از شرکت‌ها ترازنامه درخواست کردند.

به گفته سناتورها، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بایننس و بازوی آمریکایی آن تلاش کرده‌اند تا از قانون‌گذاران ایالات متحده فرار کنند، تحریم‌ها را دور بزنند و حداقل 10 میلیارد دلار پولشویی را تسهیل کنند. سناتورها در نامه نوشتند: “اطلاعات کمی درباره امور مالی بایننس در دسترس عموم است، نشان می‌دهد که صرافی کانون فعالیت‌های مالی غیرقانونی است.”

بایننس قبلاً اعلام کرده بود که این دو شرکت، نهادهای جداگانه با مدیریت و عملیات مستقل هستند.

در میان درخواست‌های این سناتور «همه ترازنامه‌های بایننس و زیرمجموعه‌های آن از سال 2017 (1396) تاکنون» و همچنین سیاست‌های مبارزه با پولشویی و مشابه، و اسنادی در مورد رابطه بین بایننس و بایننس آمریکا بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ماه فوریه (بهمن) تحقیقاتی را در مورد شرکت‌های تجاری که ادعا می‌شد با ژائو، مدیر عامل بایننس مرتبط هستند، در مورد بایننس آمریکا آغاز کرد. یک گزارش تحقیقاتی حاکی از آن است که بایننس پشت انتقال تقریباً 400 میلیون دلار وجوه از یک حساب بایننس آمریکا به یک شرکت تجاری تحت مدیریت ژائو، مدیر عامل شرکت بوده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array