به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تیم مشهور فوتبال فرانسه، پاری سن ژرمن (PSG) قرار است با تبدیل شدن به اعتبارسنج بلاکچین چیلیز (Chiliz)، مشارکت خود در دنیای وب3 و اسپورتفای (SportFi) را تقویت کند.

پاری سن ژرمن (PSG) اولین باشگاه فوتبال بزرگی است که به یک اعتبارسنج پروتکل بلاکچین تبدیل می‌شود؛ قرار است درآمد حاصل از این اقدام برای بازخرید توکن‌های PSG برای سرمایه‌گذاری صرف شود. این حرکت به عنوان راهی برای ایجاد یک اقتصاد دیجیتال خودکفا برای این باشگاه و پایگاه هواداران آن معرفی شده است.

شبکه بلاکچین چیلیز زیرساختی است که Socios را پشتیبانی می‌کند و Socios پلتفرمی است که برای بیش از 150 باشگاه فوتبال حرفه‌ای و تیم ورزشی، توکن‌های هواداری را ضرب و مدیریت می‌کند. لازم به یادآوری است که پاری سن ژرمن (PSG) در این عرصه نیز پیشتاز بود و توکن هواداری خود را در سپتامبر 2018 بر بستر شبکه چیلیز راه‌اندازی کرد.

اولین مکانیزم بازخرید توکن توسط پاری سن ژرمن

هلگوسون، مدیر وب3 پاری سن ژرمن به کوین تلگراف گفته است این تیم از درآمد انباشته خود به عنوان اعتبارسنجی گره برای خرید توکن‌های هواداری PSG از بازارهای عمومی استفاده خواهد کرد. بازپرداخت‌ها به صورت خودکار و توسط قراردادهای هوشمند از طریق اعتبارسنجی آن و در صرافی‌های غیرمتمرکز در بستر زنجیره چیلیز انجام می‌شود.

 پاری سن ژرمن (PSG) و چیلیز

به گفته وی، هدف از این برنامه افزایش درآمد حاصل از اعتبارسنجی باشگاه از طریق هزینه‌های گس و تورم عرضه است که مجدداً در توکن‌های PSG سرمایه‌گذاری خواهد شد. هلگوسون انتظار دارد این حرکت پاداش‌ها، ابزارهای جدید، عملکردها، محصولات و خدماتی را ارائه دهد که به نفع دارندگان توکن، حامیان مالی و بازیکنان PSG باشد.

گفتنی است که PSG و چیلیز در حال برنامه‌ریزی یک هکاتون بلاکچین نیز هستند که قرار است تابستان امسال در استادیوم نمادین Parc des Princes این باشگاه برگزار شود. هدف این رویداد جذب توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه‌ها و محصولات غیرمتمرکز با استفاده از توکن های PSG در بستر زنجیره چیلیز است. به علاوه، حرکت PSG برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج می‌تواند کاتالیزوری برای سایر باشگاه‌ها باشد تا با پیروی از این روند، به درک بهتری از نحوه عملکرد توکنومیک در این اکوسیستم برسند.

بنیانگذار چیلیز می‌گوید هدف بلندمدت آن، داشتن ده‌ها تا صدها اعتبارسنج متشکل از سازمان‌های ورزشی، نودهای متعلق به طرفداران و شرکت‌های ارزهای دیجیتال است. امید است که حرکت PSG باعث شود سایر باشگاه‌های بزرگ نیز به فکر تبدیل شدن به اپراتور گره بیفتند.

از صحبت‌های هلگوسون اینگونه برمی‌آید که تیم PSG به طور جاه‌طلبانه در حال بررسی راه‌های متعددی برای تنوع بخشیدن به منابع درآمدی و پیشنهادات خود در اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بلاکچین است. سرمایه‌گذاری این باشگاه برای تبدیل شدن به اپراتور زیرساخت بلاکچین چیلیز نشان‌دهنده استقبال مشتاقانه آن برای مشارکت فعال در اکوسیستم وب3 است. این تیم تاکنون چندین مجموعه توکن غیرمثلی را کاوش و راه‌اندازی کرده است، که برخی از آنها جوایزی انحصاری را به دارندگان آن اهدا کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array