به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی غیرمتمرکز پیشتاز در معاملات رمزارزی یونی سوآپ (Uniswap) اعلام کرده است که قرار است در شبکه بلاکچین پولکادات (Polkadot) فعال شود. این ادغام نشان‌دهنده ویژگی قابلیت همکاری هر دو پروتکل است. طبق اعلام بلاکچین پولکادات، این صرافی غیرمتمرکز از طریق یکی از اولین پاراچین‌های خود، یعنی شبکه مون‌بیم (Moonbeam)، آن‌بورد خواهد شد.

یونی سوآپ به عنوان دروازه اصلی ورود به اکوسیستم به سرعت در حال رشد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، در این صنعت همیشه نقشی نمادین داشته است. این صرافی به معامله‌گران فرصت می‌دهد تا توکن‌های ERC-20 و سایر ارزهای دیجیتال سازگار را با یکدیگر مبادله کنند. این پلتفرم میلیون‌ها کاربر فعال دارد که همگی آنها اکنون می‌توانند به بازارهای گسترده‌تری دسترسی داشته باشند که اکوسیستم پولکادات در اختیار آنها قرار می‌دهد.

به‌طور معمول، اینگونه نوآوری‌ها از طریق پاراچین‌های این شبکه به بلاکچین پولکادات وارد می‌شوند و مون‌بیم (Moonbeam) یکی از نمونه‌های برتری است که به تغییرات در این بلاکچین لایه 1 کمک می‌کند.

Moonbeam

عمر الاسا (Omar Elassa)، معاون بخش جهانی رشد و توسعه کسب و کار پولکادات می‌گوید:

«پولکادات به‌شدت برای یونی سوآپ مناسب است و کاربران این صرافی می‌توانند به ویژگی‌هایی مثل عملکرد بالای شبکه، مقیاس‌پذیری، امنیت و قابلیت همکاری دست پیدا کنند. اکوسیستم دیفای شبکه پولکادات نامی بزرگ در این فضا است.»

استقرار بالقوه یونی سوآپ در پاراچین مون‌بیم (Moonbeam) یک تلاش جمعی از سوی فعالان در بخش‌های مختلف این صنعت، از جمله دانشکده بلاکچین دانشگاه میشیگان بود.

اکوسیستم مون‌بیم (Moonbeam) نیز از طریق رای حکومتی به نظرات هیئت حاکمیت مستقل خود متوسل شد که درنهایت این ایده را تصویب کردند، زیرا با حمایت بسیار قوی از سوی جامعه مواجه شد. در واقع، ورود یونی سوآپ به اکوسیستم پولکادات اقدامی است که در این زمان به نفع همه پاراچین‌هایی است که در این شبکه میزبانی می‌شوند.

 گفتنی است که طی چند ماه اخیر، بلاکچین پولکادات میزبان تعداد زیادی از برنامه‌های غیرمتمرکز جدید نیز بوده است، زیرا در چند ماه گذشته تمایل به گسترش و قابلیت استفاده آن به شدت افزایش یافته است. فعالیت‌های توسعه‌دهنده‌های آن به‌وضوح قابل مشاهده است، به‌طوری که این شبکه را هم‌رده با شبکه کاردانو به‌ پروتکل‌هایی با بیشترین رتبه‌بندی GitHub Commit از ماه گذشته تبدیل کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array