به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس حکم جدید مقامات ارشد مالیاتی این کشور، سرمایه‌گذاران کریپتو در ایالات متحده باید پاداش‌های استیکینگ کریپتو را به عنوان درآمد ناخالص در سال دریافت آن گزارش کنند.

در 31 جولای (9 مرداد)، خدمات درآمد داخلی حکم درآمد 14-2023 را صادر کرد و توضیح داد که چگونه درآمد حاصل از سرمایه گذاری دارایی‌های دیجیتال باید برای اهداف مالیاتی استفاده شود.

درآمد ناخالص شامل درآمدی است که به هر شکلی به دست می‌آید، و شامل پول، دارایی، خدمات و در حال حاضر پاداش می‌باشد.

این حکم در مورد مالیات دهندگانی که با روش نقدی انجام می‌دهند، اعمال می‌شود که هر رمزارز را به‌عنوان پاداشی برای اعتبارسنجی تراکنش‌های روی بلاکچین‌های اثبات سهام دریافت می‌کنند و هم در صورت استیک مستقیم ارز دیجیتال و هم در هنگام استیک از طریق یک صرافی متمرکز رمزارزی اعمال می‌شود.

در این حکم آمده است که ارزش بازار منصفانه پاداش‌های کریپتو باید در درآمد سالانه لحاظ و در زمان دریافت دارایی‌ها تعیین شود.

“ارزش منصفانه بازار از تاریخ و زمانی تعیین می‌شود که مالیات دهنده بر جوایز اعتبارسنجی تسلط و کنترل پیدا می‌کند.”

دامینین (Dominion) به عنوان زمانی تعریف می‌شود که سرمایه‌گذار کنترل و توانایی فروش، مبادله یا به‌طور کلی از بین بردن پاداش‌های ارز دیجیتال را دارد.

پاداش‌

طبق گفته شرکت مالیاتی رمزار‌ز آی‌آراس‌ (IRS) کوینلی (Koinly)، قبلاً پاداش‌های استخراج رمزارز را مشمول مالیات بر درآمد و عایدی سرمایه می‌کرد، اما تاکنون هیچ شرطی برای پاداش‌دهی نداشت.

دنی تالوار (Danny Talwar)، رئیس مالیات در کوینلی، به کوین تلگراف توضیح داد:

“حاکم درآمد، درک بسیاری از متخصصان حسابداری را ترکیب می‌کند، زیرا پاداش‌های استیک تنها زمانی به عنوان درآمد ناخالص مشمول مالیات می‌شوند که بتوانند فروخته شوند. این بدان معناست که تا زمانی که دریافت‌کننده نتواند سلطه و کنترل را بر پاداش‌های استیک خود اعمال کند، پاداش‌های جمع‌شده اما قفل‌شده مشمول مالیات نمی‌شوند.”

رایان سلکیس (Ryan Selkis)، بنیان‌گذار مساری (Messari)، گفت که IRS با استیک ارزهای دیجیتال مانند سود سهام رفتار می‌کند.

کاری که بلاکچین‌های PoS انجام می‌دهند، تعبیه مالیات‌های سطح ایالت در پروتکل‌های خود است.

IRS می‌گوید پاداش‌های PoS باید در درآمد ناخالص گنجانده شود، به این معنی که رمزارز مفهوم سود سهام را گرفته و آن را مشمول مالیات کرده است.

— رایان سلکیس (@twobitidiot) 31 جولای 2023

در همین حال، جیسون شوارتز (Jason Schwartz)، شریک مالیاتی و رئیس مشترک دارایی‌های دیجیتال در فرید فرانک (Fried Frank)، گفت: “در حالی که این حکم تعجب آور نیست، اما ناامید کننده است.”

“قانون مالیات همیشه وجود یک پرداخت کننده، مانند کارفرما یا طرف مقابل دیگر را ملزم کرده است تا درآمد مشمول مالیات به کسی تعلق گیرد.”

بولتن مالیاتی IRS در زمانی منتشر می‌شود که تنظیم‌کننده‌های فدرال ایالات متحده مانند کمیسیون اوراق بهادار و بورس، ارائه‌دهندگان و صرافی‌های خدمات اشتراک ارز دیجیتال را هدف قرار می‌دهند و ادعا می‌کنند که آنها فروش غیرقانونی اوراق بهادار را ارائه می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array