به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی متا رسماً ویژگی کانال اینستاگرام را برای همه کاربران در سطح جهانی عرضه کرد. تا قبل از این، این ویژگی فقط در دسترس عده محدودی از کاربران و تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته بود.

مارک زاکربرگ این اخبار را در کانال اختصاصی خود اطلاع‌رسانی کرده و تعدادی کانال پیشنهادی را به کاربران نیز معرفی کرد.

اینستاگرام

قابلیت کانال در اینستاگرام

کمپانی متا برای اولین بار در ماه فوریه اینستاگرام را به کانال مجهز کرده و از این طریق به تولیدکنندگان محتوا اجازه داد تا با ارسال یک‌طرفه پیام‌ها با طرفداران خود در ارتباط باشند.

در ماه می، اینستاگرام خبر داد که در کانال‌ها از قابلیت “همکاری” (collaborators) نیز پشتیبانی خواهد شد و زاکربرگ از همین طریق با آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام گفتگویی داشت.

کابران با مراجعه به بخش پیام‌های خصوصی (DMs – Direct Messages) می‌توانند کانال‌های مدنظر خود را یافته و در آنها عضو شوند. به گفته اینستاگرام، کانال‌های پیشنهاد شده در این بخش براساس علاقه‌مندی، تعامل با دیگر کاربران و نحوه فعالیت در اینستاگرام هستند. قابلیت جستجو برای یک کانال خاص در بخش پیام‌های خصوصی نیز وجود دارد.

اینستاگرام

متا اعلام کرده که درحال آزمایش کردن سؤالاتی مخصوص فالوورها و همچنین اختصاص دادن یک تب اختصاصی به بخش کانال‌هاست.
همچنین این کمپانی درحال توسعه ابزارهایی برای سازندگان است که از طریق آن مدیریت این کانال‌ها راحت‌تر شود. مثلاً ابزاری برای ایجاد تاریخ معینی برای حذف کامل کانال، یا ابزاری برای مدیریت اعضای کانال و یا ابزاری برای بازنشر مطالب به کمک یک لینک در بخش استوری‌ها.

متا در همین ماه از قابلیت کانال در اپلیکیشن واتساپ نیز رونمایی کرده بود. البته شایان ذکر است که هدف از ایجاد قابلیت کانال‌ها در واتساپ، ایجاد یک راه ارتباطی مناسب برای مؤسسات دولتی و شرکت‌ها با مردم جامعه است. در اپلیکیشن واتساپ، پیام‌های مربوط به کانال‌ها در تب جدیدی به‌نام Updates نمایش داده می‌شوند.

درحالیکه همین قابلیت در اینستاگرام، صرفاً یک “ابزار پیام‌رسانی یک به چند” محسوب می‌شود که تولیدکنندگان محتوا قادرند از طریق آن به‌اشتراک‌گذاری متن، ویدیو و عکس با تمام دنبال‌کنندگان خود بپردازند.

اینستاگرام

همچنین ویژگی کانال در اینستاگرام از فایل‌های صوتی و گزینه‌های نظرسنجی نیز پشتیبانی می‌کند تا امکان تعامل بیشتر با مخاطبان نیز وجود داشته باشد.

واضح است که فقط سازندگان کانال‌ها می‌توانند در آن پیام ارسال کنند و دنبال‌کنندگان فقط قادر هستند به این محتواها واکنش نشان داده و در نظرسنجی‌ها شرکت کنند.

بعد از ارسال اولین پیام در کانال توسط سازنده آن، دنبال‌کنندگان یک نوتیفیکیشن برای پیوستن به این کانال دریافت خواهند کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array