به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه اصلی بی‌ان‌بی بیکن چین (BNB Beacon Chain) که توسط بایننس اداره می‌شود، قرار است ویژگی جدیدی را در هاردفورک آینده خود اضافه کند که به بلاکچین اجازه می‌دهد تا در صورت رعایت شرایط خاص، تولید بلوک‌های جدید را متوقف کند.

طبق بیانیه 12 جولای (21 تیر) از BNB Chain، انتظار می‌رود ارتقای ژانگ هنگ (ZhangHeng) در ارتفاع بلوک 328,088,888 انجام شود که انتظار می‌رود در 19 جولای (28 تیر) رخ دهد.

هاردفورک پیشنهاد تکامل بایننس BEP-255 را معرفی می‌کند که به دنبال اجرای تطبیق دارایی‌های زنجیره‌ای است. بایننس معتقد است که این می‌تواند آسیب‌های ناشی از بهره‌برداری‌های پل متقابل زنجیره‌ای مانند بهره‌برداری زنجیره هوشمند BNB در 7 اکتبر 2022 (15 مهر 1401) را کاهش دهد.

با توجه به پست گیتهاب (GitHub) در مورد BEP-255، «اگرچه برخی پیشرفت‌ها برای بهبود امنیت زنجیره‌ای متقاطع مانند BEP171 انجام شده است، اما امنیت دارایی‌های خود زنجیره بیکن BNB به خصوص پس از بهره‌برداری از پل، باید تضمین شود».

BNB

بایننس توضیح داد که بر اساس BEP-255، تغییرات موجودی کاربر در هر بلوک ردیابی می‌شود و برای شناسایی هر گونه مشکل با هم تطبیق داده می‌شود.

هنگامی که خطاهایی وجود داشته باشد، بلاکچین اختلال پیدا می‌کند و تولید بلوک‌های جدید را متوقف می‌کند.

بایننس گفت این اقدام بر سرویس‌های پایین دستی مانند پل‌ها، سپرده‌ها و برداشت‌ها در صرافی‌ها تأثیر می‌گذارد، اما اقدام شدید برای محافظت از زنجیره و کاربران آن ضروری است.

بازگرداندن بلاکچین به یک هاردفورک و رسیدگی به خطای آن نیاز دارد.

به عنوان مثال، اگر بهره برداری یا حمله وجود داشته باشد، حساب‌های مرتبط باید در لیست سیاه قرار بگیرند یا اصلاح شوند. هنگامی که بلاکچین از سر گرفته شد، می‌توان خدمات پایین دستی را نیز بازگردانی کرد.

حملات کلیدی و ارتقاءهای دیگر

تغییرات دیگر عبارتند از رفع اشکال برای جلوگیری از حملات کلیدی یک مشکل امنیتی که در آن مجرم یک امضای مجموع معتبر برای یک تراکنش تولید می‌کند.

این شرکت گفت: “برای رفع اشکال، تمام آدرس‌های رأی موجود با رسیدن به ارتفاع هاردفورک پاک می‌شوند و افزود که اعتبارسنجی‌ها باید آدرس‌های رأی را دوباره اضافه کنند.”

هاردفورک همچنین باعث می‌شود که زنجیره بتواند قوانین و منطق تجاری پیچیده‌تری را مدیریت کند.

بایننس گفت که هاردفورک به دو سوم اعتباردهنده نیاز دارد تا نسخه نرم‌افزار خود را از قبل به نسخه 0.10.16 تغییر دهد. در غیر این صورت، ممکن است عوارضی ایجاد شود.

BNB Chain توضیح داد که نودهای کاملی که نتوانند ارتقاء پیدا کنند، بعد از ارتفاع بلوک هاردفورک قادر به اجرای بلوک‌های بیشتر نخواهند بود.

BNB Chain مجموعه کاملی از دستورالعمل‌ها را تشریح کرد که توضیح می‌دهد چگونه اپراتورهای نود می‌توانند با ارتقاء هاردفورک مطابقت داشته باشند، اما برای دارندگان توکن BNB که از بایننس یا سایر صرافی‌های متمرکز یا کیف پول‌های سرد استفاده می‌کنند، در حال حاضر هیچ اقدامی لازم نیست.

همانطور که فناوری بلاکچین به تکامل خود ادامه می دهد، مقیاس پذیری همچنان یک چالش حیاتی است.

در 19 ژوئن (29 خرداد)، زنجیره بایننس opBNB را راه‌اندازی کرد، یک راه‌حل جدید مقیاس‌پذیری لایه 2 سازگار با ماشین مجازی اتریوم بر اساس آپتیمیزم او‌پی استک (Optimism’s OP Stack) است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array