به گزارش ایران‌ دکونومی، به گفته ورایتی، آلمان نام‌ فیلم‌هایی که شانسی برای رفتن به اسکار ۲۲۰۴ داشتند را در قالب فهرستی برگرفته از ۱۲ فیلم معرفی کرد.

سازمان ملی آلمان فیلمز این فهرست را منتشر کرده که شامل چندین فیلم است که محبوب منتقد‌هاست. درام مدرسه‌ای ایلکر چاتاک با اسم «سالن معلمان» برنده بزرگ جوایز فیلم ملی آلمان که ۶ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن را به دست آورد، فیلم «در آتش» کریستین پتزولد که برنده خرس نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داوران شد، «الاها» ساخته میلنا آبویان برنده بخش جنبی پرسپکتیو سینمای آلمان و «سیسی و من» ساخته فرانکی فاینستروالدر راجع به ملکه اتریش از این فهرست هستند.

«روزهای عالی» ویم وندرس که درامی ژاپنی است و نامزد ۳ جایزه اسکار شده و در جشنواره کن برای بازی کوجی یاکوشو جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرده به این فهرست راه نیافته و به جایگزینی آن مستند جدید وندرس با عنوان «آنسلم» که تصویری از آنسل کیفر نقاش و مجسمه ساز آلمانی را نشان داده و در جشنواره کن هم به نمایش درآمده توانسته وارد این فهرست شود.

مستند «یک زن» ساخته جِنین مرافل، فیلم علمی تخیلی سوفی لیننبام با عنوان «معمولی‌ها»، «اورفه در عشق» ساخته اکسل رانیش و فیلم اقتباسی آرون لمان با عنوان «آنچه می‌توانی از اینجا ببینی»، «شورشیان آخر هفته» مارک روتموند یک کمدی درباره پدر و پسر اوتیسمی‌اش، درام تاریخی هانس اشتاین‌بیشلر با عنوان «همه یک زندگی» و فیلم «تئوری همه چیز» ساخته تیم کروگر که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش در خواهد آمد نیز در فهرست نهایی اسکار جای گرفته‌اند.

هیات داوران مستقل ۲۲ و ۲۳ آگوست در مونیخ جلسه خواهند گذاشت تا از این فهرست نامزد رسمی و نهایی آلمان برای اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ را برگزینند.

تنها فرصت باقی مانده معرفی نامزدهای همه کشورها تا ۲ اکتبر (۱۰ مهر) است. آکادمی از میان فیلم‌های ارسالی فهرست نهایی خود را ۲۱ دسامبر (۱۹ آذر) معرفی خواهد کرد و از بین آنها ۵ نامزد بهترین فیلم بین‌المللی ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) معرفی خواهند شد. نود و پنجمین دوره جوایز اسکار در تئاتر دالبی در لس آنجلس دهم مارس ۲۰۲۴ (۲۰ اسفند) برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array