به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش رویترز که در 28 فوریه (9 اسفند) منتشر شد، پردازنده‌های پرداخت آمریکایی ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) راه‌اندازی همکاری‌های جدید با شرکت‌های رمزارزی را به دلیل ورشکستگی‌ها در صنعت که منجر به افزایش نظارت‌ بخش‌های نظارتی شد، به تعویق انداخته‌اند. این حرکت پس از دوره‌ای از بهتر شدن روابط بین غول‌های پرداخت و شرکت‌های رمزارزی انجام می‌شود، زیرا محبوبیت رمزارزها افزایش یافت و مسترکارت پرداخت‌ها را با کوین USD بررسی کرد.
USDC و ویزا تسویه حساب‌های استیبل کوین را هفته‌ها قبل از توسعه امروز هدف قرار می‌دهند.

گفته می‌شود که ویزا و مسترکارت هر دو راه‌اندازی برخی از محصولات و خدمات مرتبط با کریپتو را تا زمانی که شرایط بازار و محیط نظارتی بهبود یابد به تعویق می‌اندازند. بنا بر گزارش‌ها، تأخیرها به دلیل محیط نامشخص قانون‌گذاری رمزارزی پس از فروپاشی و ورشکستگی شرکت‌های نگهداری دارایی‌های دیجیتال مانند سلسیوس (Celsius)، ثری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) اف‌تی‌ایکس (FTX) ویجر دیجیتال (Voyager Digital) و دیگران در سال گذشته است. به گفته سخنگوی ویزا:

«شکست‌های اخیر در بخش کریپتو یادآور نکته مهمی است که تا تبدیل شدن کریپتو به بخشی از پرداخت‌ها و خدمات مالی راه درازی در پیش داریم.»

ویزا

پیش از این، ویزا و مسترکارت هر دو با صرافی ارزهای دیجیتال بایننس برای صدور کارت‌های پرداخت مرتبط با کریپتو-فیات شریک شدند. از سال 2020 (1399)، کارت نقدی ویزا ارز دیجیتال بایننس برای ساکنان منطقه اقتصادی اروپا با بازپرداخت تیزر در دسترس است. به طور مشابه، مسترکارت و بایننس گفتند که یک کارت نقدی پیش‌پرداخت کریپتو فیات برای کاربران برزیلی راه‌اندازی می‌کنند که الزامات راستی‌آزمایی با مشتری خود را بپذیرند.

این صرافی همچنین در ماه‌های اخیر درگیر مناقشات نظارتی شده است. در 13 فوریه (24 بهمن)، شرکت زیرساخت بلاکچین پکسوز (Paxos) اعلام کرد که به دلیل انتشار استیبل کوین بایننس (BUSD) به رابطه خود با بایننس پایان می‌دهد. در 8 فوریه (19 بهمن)، بایننس به طور موقت سپرده‌ها و برداشت‌های دلاری آمریکا را از طریق کانال‌های سوسایتی فور ورلدواید اینتربانک فایننشیال تلکامیونیکیشن (SocietyforWorldwide Interbank Financial Telecommunications) یا به اختصار SWIFT به استناد شریک بانکی خود، سیگنیچر بانک (Signature Bank)، و تصمیم آن‌ها برای کاهش قرار گرفتن در بخش ارزهای دیجیتال به حالت تعلیق درآورد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array