به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم پردازشگر پرداخت‌های جهانی ویزا (Visa) پشتیبانی از استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) بر بستر شبکه بلاکچین سولانا را آغاز کرده است. این درحالی است که شرکت منتشرکننده این استیبل کوین برنامه‌های متعددی برای گسترش آن در شبکه‌های مختلف دارد.

ویزا فاش کرد که آزمایش‌های زنده و کاملی را با صادرکنندگان و خریداران این دارایی انجام می‌دهد و میلیون‌ها واحد USDC را برای تسویه پرداخت‌های مبتنی بر فیات، بین شرکای خود در سراسر بلاکچین‌های اتریوم و سولانا منتقل می‌کند.

در اطلاعیه‌ای که این شرکت پرداخت منتشر کرد، روند تکامل پذیرش USDC توسط ویزا، از آزمایش‌های مربوط به کریپتو دات کام (Crypto.com) گرفته تا ادغام با پردازنده‌های پرداخت‌های تجاری Worldpay و Nuvei تشریح شده است.

ادغام USDC مینت شده در بستر اتریوم و سولانا در اکوسیستم ویزا به این معنی است که این دارایی می‌تواند از سیستم‌های خزانه‌داری و تسویه حساب ویزا برای ایجاد پل میان امور مالی سنتی با فناوری Web3 استفاده کند. کوی شفیلد (Cuy Sheffield)، رئیس بخش ارزهای دیجیتال ویزا، می‌گوید استفاده از استیبل کوین‌های USDC و بلاکچین‌هایی مانند اتریوم و سولانا به بهبود سرعت تسویه‌حساب بین‌مرزی کمک خواهد کرد.

نقطه ورود ویزا به دنیای بلاکچین

گفتنی است که ویزا آزمایش USDC را در سال 2021 با همکاری صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com) و با هدف آزمایش تسویه حساب استیبل کوین از سمت صادرکننده آغاز کرد. در آزمایش حاصل، از USDC مبتنی بر اتریوم برای دریافت پرداخت‌هایی از این صرافی برای حجم معاملات فرامرزی در برنامه Australian card  آن استفاده شد.

ویزا کارت

تسویه‌حساب‌های خریدهای فرامرزی انجام‌شده در ویزا کارت‌های کریپتو دات کام (Crypto.com) قبلاً به فرآیندهای چند روزه تبدیل ارز و هزینه‌های انتقال سیمی بسیاری نیاز داشت. این صرافی رمزارزی اکنون از USDC برای تعهدات تسویه حساب ویزا کارت استرالیا استفاده می‌کند. به‌علاوه، کریپتو دات کام (Crypto.com) از یک حساب مدیریت خزانه ویزا با کمپانی سیرکل (Circle)، صادرکننده استیبل کوین یواس‌دی کوین برای ارسال USDC به آن سوی مرزها در بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند، که ظاهراً طول مدت و پیچیدگی نقل و انتقالات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

جرمی آلیر (Jeremy Allaire)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سیرکل گفت که این مشارکت نشان‌دهنده نوعی نوآوری اساسی در صنعت بلاکچین است که می‌تواند دنیای پرداخت‌ها و تجارت را متحول کند:

«سیرکل USDC را با هدف ارائه یک دلار دیجیتال کاربردی ساخته است که می‌تواند با سرعت اینترنت حرکت کرده و پرداخت‌های امن و مطمئن را تسهیل کند.»

پیامدهای ادغام USDC در ویزا

ادغام USDC به ویزا اجازه می‌دهد وجوهی را به خریداران USDC، از جمله Worldpay و Nuvei ارسال کند و انتظار می‌رود با این کار زمان تسویه حساب برای معامله‌گرانی که از خدمات آنها استفاده می‌کنند، تا حد زیادی کاهش یابد. پس از آن، پردازنده‌های پرداخت می‌توانند پرداخت‌های USDC را برای بازرگانانی ارسال کنند که به آنها خدمات رسانی می‌نمایند و از این طریق، اکوسیستم سنتی ارزهای فیات ویزا را به استیبل کوین‌ها و فضای گسترده‌تر ارزهای دیجیتال متصل کنند.

جیم جانسون ( Jim Johnson)، رئیس راهکار‌های تجاری Worldpay، گفت که قابلیت تسویه حساب USDC در ویزا به بازرگانان این امکان را می‌دهد تا برای دریافت وجوه گزینه‌های انتخاب بیشتری داشته باشند و عملیات خزانه‌داری خود را بهتر مدیریت کنند.

نبیل مانجی (Nabil Manji)، رئیس بخش رمزارزها و وب3 Worldpay، در گفتگوی قبلی خود با کوین تلگراف در جریان رویداد Money20/20 که ماه ژوئن 2023 در آمستردام برگزار شد، نحوه همکاری این شرکت با صرافی کوین بیس را در سال 2013 توضیح داد و گفت این همکاری باعث شد کوین بیس به اولین صرافی در سراسر جهان تبدیل شود که پرداخت با کارت‌های مبتنی بر فیات را می پذیرد.

مانجی در اظهار نظر خود پیرامون آخرین پیشرفت‌ها، گفت که سرویس تسویه حساب USDC جدید ویزا اولین گام در راستای فراهم کردن امکان دسترسی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر پرداخت‌ها برای مشتریان Worldpay خواهد بود. به عقیده وی، این کار راه را برای بررسی پیشرفت‌های بیشتر در آینده مانند در دسترس بودن تسویه حساب‌ها به صورت شبانه‌روزی و چندگانه در زمان واقعی هموار می‌کند، که همگی می‌توانند به تسریع تجارت‌های فرامرزی کمک کنند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، ویزا اخیراً مشغول بررسی راه‌حلی برای تسویه هزینه‌های گس برای اتریوم به صورت برون زنجیره‌ای و با استفاده از قرارداد هوشمند Paymaster بوده است. این نوع قراردادهای هوشمند قادر به انجام پرداخت برای کاربران و اجرای logic مربوط به قابلیت‌های مختلف تراکنش‌ها هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array