به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی تیک‌تاک قصد دارد امکان آپلود ویدیوهای طولانی‌تر (تا 15 دقیقه) را به‌صورت آزمایشی در دسترس تعدادی از کاربران قرار دهد.

این کمپانی سرگرمی در روز دوشنبه اخبار مربوط به توسعه این قابلیت در شبکه اجتماعی تیک‌تاک را رسماً تأیید کرد. به گفته تیک‌تاک، این قابلیت قرار است ابتدا در چند منطقه خاص و به تعداد محدودی از کاربران آزمایشی عرضه شود. این کمپانی از انتشار جزئیات بیشتری درباره این قابلیت جدید خودداری کرد و تنها اعلام کرد که فعال‌سازی این گزینه امکان آپلود محتواهای ویدیویی را از 10 دقیقه به 15 دقیقه افزایش خواهد داد.

این تغییرات جدید ابتدا توسط مشاور شبکه‌های اجتماعی، مت ناوارا مشاهده شده بودند. ناوارا با انتشار یک اسکرین‌شات اختصاصی به دیگر کاربران اطلاع‌رسانی کرد که قابلیت انتشار ویدیوهای طولانی 15 دقیقه‌ای به‌زودی به تیک‌تاک افزوده خواهد شد.
این اسکرین‌شات اختصاصی نمایانگر پیام‌ ویژه‌ای است که از طرف این پلتفرم برای کاربران منتخب ارسال شده است. براساس توضیحات این پیام، کاربران می‌توانند هم در اپلیکیشن و هم در نسخه وب تیک‌تاک، ویدیوهای 15 دقیقه‌ای خود را آپلود کنند.

تیک‌تاک و یوتیوب

ویدیوهای کوتاه، برگ‌برنده تیک‌تاک

دلیل اصلی محبوبیت پلتفرم تیک‌تاک در میان کاربران، ایجاد محیطی کاربردی و جدید و حتی اعتیادآور برای انتشار محتواهای ویدیویی کوتاه بود. اما به‌مرور زمان این پلتفرم نیز به سمت گنجاندن محتواهای ویدیویی طولانی‌تر سوق گرفت. در فوریه سال 2022، تیک‌تاک برای اولین بار محدودیت آپلود ویدیوهای 3 دقیقه‌ای خود را به 10 دقیقه افزایش داد و حالا تقریباً سه سال بعد، این محدودیت به 15 دقیقه افزایش یافته است.
تا پیش از این و در اوایل شروع‌به‌کار تیک‌تاک، محدودیت آپلود ویدیوها تنها 15 ثانیه بود و سپس این زمان به 60 ثانیه افزایش یافت.

توسعه زمان آپلود ویدیوها به 15 دقیقه، زمان ارزشمند بیشتری برای به‌اشتراک‌گذاری دستور غذاهای مختلف، آموزش‌های زیبایی و آرایشی، محتواهای آموزشی و درسی و حتی محتواهای طنز و کمدی را به تولیدکنندگان محتوا ارائه خواهد داد. درحال حاضر، اگر مدت زمان ویدیویی بیشتر از 10 دقیقه باشد؛ سازندگان محتوا ناچارند مخاطبین خود را به تماشای “قسمت دوم ویدیو” دعوت کنند. با افزایش این بازه زمان، شاید سازندگان محتوا دیگر مجبور به ساختن محتواهای ویدیویی دو یا چند قسمتی نباشند.

ویدیو یوتیوب

افزایش بی‌سابقه رقابت میان تیک‌تاک و یوتیوب

افزایش زمان آپلود ویدیوها در تیک‌تاک، رقابت میان این پلتفرم را با یوتیوب بیش از پیش تشدید خواهد کرد. این حرکت استراتژیک به این معناست که تیک‌تاک قصد جذب کردن کاربرانی را دارد که برای انتشار ویدیوهای طولانی خود، یوتیوب را انتخاب کرده‌اند.
در گذشته، این دو سرویس ویدیویی در زمینه‌هایی کاملاً متفاوت فعالیت داشتند و درحالی‌که تیک‌تاک بازار ویدیوهای کوتاه را قبضه کرده بود، بازار ویدیوهای طولانی‌تر کاملاً در اختیار یوتیوب بود.
در طی چند سال گذشته، مرزهای کاملاً مشخص میان این دو به‌مرور محو شده و درحالی‌که تیک‌تاک به سمت گنجاندن محتواهای طولانی‌تر در پلتفرم خود رفته، یوتیوب تصمیم به آداپته کردن خود با انتشار ویدیوهای کوتاه در قالب Shorts گرفته است.

احتمال اینکه برخی از کاربران از این تغییرات استقبال نکنند، بسیار زیاد است. تیک‌تاک از ابتدا خود را به‌عنوان “مرجع ویدیوهای کوتاه و سرگرم‌کننده” به کاربران معرفی کرده بود؛ به همین دلیل ممکن است واکنش‌ها به افزایش محدودیت آپلود محتواهای ویدیویی به 15 دقیقه بسیار ضدونقیض باشد.
ویدیوهای طولانی همیشه مورد پسند قشر عظیمی از کاربران نیستند و بسیاری ترجیح می‌دهند زمان کوتاه را با تماشا کردن تعداد زیادی از محتواهای کوتاه ویدیویی سپری کنند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array