به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، برخی از کارمندان باسابقه کمپانی یوتیوب نگران این هستند که ویدیوهای کوتاه بخش Shorts، در نهایت باعث نابودی پلتفرم یوتیوب شود.

به گزارش روزنامه The Financial Times، تعدادی از کارکنان قدیمی این کمپانی نگران این هستند که رقابت شدید این یوتیوب و تیک‌تاک بر سر تسلط بر حوزه به‌اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه، منجر به تخریب هدف اصلی پلتفرم یوتیوب شود.
پلتفرم یوتیوب به مدت بیش از دو دهه، مرجع اصلی به‌اشتراک‌گذاری ویدیوها و محتواهای طولانی و تفصیلی بوده است. براساس گزارش روزنامه The Financial Times، درآمد این پلتفرم از بخش تبلیغات با اینکه اخیراً کمی افزایش داشته؛ اما به مدت سه فصل مالی متوالی نسبت به همان بازه زمانی در سال گذشته، پسرفت داشته است. به‌نظر می‌رسد کمپانی یوتیوب برای افزایش درآمد خود از آگهی‌های تبلیغاتی ویدیوهای Shorts به استراتژی مناسبی دست نیافته است.

Shorts

محبوبیت نسبی ویدیوهای Shorts به‌مرور زمان

اما براساس گزارش روزنامه The Financial Times، با توجه به اینکه ویدیوهای کوتاه به‌عنوان فرمت برتر محتواهای امروزی در میان کاربران جا افتاده‌اند، تولیدکنندگان محتوا کمتر به سمت ساخت و انتشار ویدیوهای طولانی‌تر می‌روند و در نتیجه همین عدم تمایل باعث ایجاد نگرانی درباره آینده یوتیوب شده است.

درهرصورت، چه کارمندان یوتیوب خوششان بیاد و چه نه، این پلتفرم موظف به پشتیبانی از ویدیوهای کوتاه بخش Shorts است؛ چون امروزه بازار و توجه کاربران متعلق به این نوع محتواست و به‌مرور زمان محبوبیت Shorts باعث افزایش درآمد یوتیوب نیز خواهد شد.

البته برای پیشی گرفتن و یا حتی همگام ماندن با رقبا، یوتیوب باید از ابزارهای هوش مصنوعی بهره گیرد تا کاربران و مشتریان خود را راضی نگه‌دارد.
همچنین سرمایه‌گذاری تخصصی در ویدیوهای بخش Shorts و ایجاد محتواهای اختصاصی برای یوتیوب، تأثیر به‌سزایی در افزایش محبوبیت این سرویس در میان کاربران خواهد داشت.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array